De standaardlimiet voor overboekingen is verlaagd

27 maart 2023 13:29

De standaardlimiet voor een overboeking is in april 2023 verlaagd van € 50.000 naar € 5.000. Dit doen we om je te beschermen tegen fraude.

Een man zit met zijn mobiel in de woonkamer

De limiet voor overboeken geldt voor alle overboekingen die je online uitvoert, zoals overboekingen naar andere betaalrekeningen via de Rabo App, Rabo Business Banking of iDEAL-betalingen. Deze limiet geldt niet voor betalingen met je betaalpas in fysieke winkels of betalingen met een creditcard.

Wil je een groot bedrag overmaken? Bijvoorbeeld voor je bedrijfsauto, de huur van je werkplek of de btw? Verhoog dan op tijd je limiet. Na het verhogen van je limiet moet je namelijk 4 uur wachten voordat je de overboeking kunt doen (dit geldt niet voor het verlagen van je limiet).

Waarom 4 uur wachten?

Dit doen we voor je veiligheid. Hierdoor maken we het (telefonische) oplichters moeilijker om geld van je betaalrekening af te halen. We begrijpen dat 4 uur wachten niet ideaal is, maar op deze manier heb je meer tijd om te controleren of de betaling ook echt klopt. Oplichters spelen namelijk in op de actualiteit, maken misbruik van opgebouwd vertrouwen en creëren urgentie met tijdsdruk. Langer wachten is dus slecht nieuws voor oplichters.

Vertrouw je het niet of heb je het idee dat er iets niet klopt? Neem dan direct contact met ons op.

Meer informatie over de verandering in je limiet.

Let op: dit is niet van toepassing voor ondernemers/zakelijke klanten met Rabo Business Banking Pro.