Incasso bij onvoldoende saldo

Einde van de maand? Dan gaan de vaste lasten weer van je rekening af. Misschien staat er hierna onvoldoende geld op je rekening voor een volgende incasso. Wij schrijven de incasso in de meeste gevallen wel af, dus vul binnen 4 werkdagen je rekening aan.

Vul je saldo aan

Wij schrijven de incasso in de meeste gevallen af, ook als je hierdoor meer rood komt te staan dan is afgesproken. Over het bedrag dat je rood staat wordt rente in rekening gebracht.

Als na 4 werkdagen het saldo nog steeds onvoldoende is, boeken we de incasso terug op je rekening. Je betaalt dan geen rente. Ook als je het oneens bent met de incasso en deze zelf terugboekt betaal je geen rente. Maar let op! Je hebt je factuur dan niet betaald en kan hierdoor een betaalachterstand krijgen bij het bedrijf of de organisatie die bij je wilde incasseren.

Incasso bij Rabobank product

Vanaf januari 2022 gebruiken we een andere manier van incasseren voor Rabobank producten. Heb je bij ons een lening en/of hypotheek? Dan incasseren we alleen als er voldoende saldo op je rekening staat. Bij onvoldoende saldo wordt de lening of hypotheek wel afgeschreven. Maar staat er op dag 4 na afschrijving nog steeds niet genoeg geld op je rekening? Dan wordt het geld weer teruggestort. Hierdoor ontstaat er een achterstand op de betaling. Zorg er dus voor dat er altijd voldoende saldo op je rekening staat op het moment van incasseren.

Stel een Rabo Alert in

Wil je een melding krijgen als je saldo te laag is voor een incasso? Stel een Rabo Alert in. Dit is een gratis melding per e-mail, sms of pushbericht via de Rabo App. Als je door een incasso rood komt te staan, sturen wij je een alert. Je kunt je rekening dan op tijd aanvullen, zodat we de incasso niet terugboeken.