Rabo eTrade: supportpagina
Op deze pagina onder de paragraaf ‘Aan de slag met Rabo eTrade’ helpen we je als Supervisor graag bij het (eenmalig) inrichten van Rabo eTrade voor jouw organisatie. Onder ‘Dagelijkse Trade zaken in Rabo eTrade’ tref je de hulpmiddelen aan die je op weg helpen bij je dagelijkse Trade activiteiten.
Rabo eTrade nu ook in het Nederlands beschikbaar
Vanaf 14 december 2022 is Rabo eTrade ook beschikbaar in het Nederlands. Vanaf deze datum kunt u de taalkeuze aanpassen via uw gebruikersinstellingen, of door op de vlag rechtsboven in het scherm te klikken.
Heeft u nog vragen over het aanpassen van de taal? U kunt ons bereiken via 088 727 11 63 tussen 08:30 en 17:00 uur.
Aan de slag met Rabo eTrade
Wanneer je als 'Supervisor' Rabo eTrade voor het eerst gaat gebruiken, helpen onderstaande hulpmiddelen en instructies je goed op weg om het platform naar wens in te richten. Zo kun je onder andere medewerkers toegang tot het platform geven, per gebruiker tekenbevoegdheden en toegang tot producten inrichten of het dashboard zelf instellen.
Als Supervisor richt je in 6 stappen de basis van Rabo eTrade voor je organisatie in. Hierna kunnen jij en de gebruikers starten met het aanvragen en beheren van Trade producten via Rabo eTrade.
Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts bovenin in de grijze balk het icoontje ‘Show me how’.
Door hierop te klikken, kun je vervolgens op het tabblad ‘Onboarding’ één van onderstaande scenario’s kiezen. Het scenario leidt je vervolgens bij het uitvoeren van de activiteit door Rabo eTrade.
Demonstratie video's
Demonstration videos
Wil je gebruikers via Rabo Business Banking (RBB) toegang geven tot Rabo eTrade? Dat kan alleen als de gebruiker in RBB geautoriseerd is voor het product ‘Trade’. In onderstaande handleiding lees je hoe in een paar stappen gebruikers met de rol ‘Eigenaar’ en ‘Beheerdersplus’ andere gebruikers kunnen autoriseren voor het product ‘Trade’.
Binnen Rabo eTrade kun je met behulp van onderstaande Engelstalige handleiding de autorisaties van gebruikers instellen. In de vertaaltabel vind je de Nederlandse vertalingen van die autorisaties (Signlevels).
Demonstratie video's
Demonstration videos
In deze toelichting lees je hoe je notificaties en alerts voor je zelf en/of voor gebruikers kunt instellen zodat jullie worden geïnformeerd zodra wijzigingen in (bijvoorbeeld de status van) transacties hebben plaatsgevonden.
Demonstratie video's
Demonstration videos
In onze instructie lees je hoe je de voordelen kunt verzilveren.
Voor meer gedetailleerde informatie over de functionaliteiten in Rabo eTrade raadpleeg je onze handleiding (Engelstalig).
Nederlands
In deze demonstratiefilmpjes lichten we toe hoe je als supervisor Rabo eTrade voor jouw organisatie kunt inrichten. Er zijn filmpjes over 5 onderwerpen beschikbaar:
Belangrijk! Voordat u kunt starten met de inrichting van uw organisatie, moet u eerst bij Settings > Users op “Update Users” klikken, zodat de Users zichtbaar worden in Rabo eTrade.
English
In these demonstration videos we explain how the Supervisor of your organization can set up Rabo eTrade for your organization. Videos are available for the following 5 topics
Important! Before you can start setting up your organization, you must first click "Update Users", you can find this button via: Settings > Users. This way all authorized users will become visible in Rabo eTrade.
Dagelijkse Trade zaken in Rabo eTrade
In Rabo eTrade kun je al je dagelijkse Trade zaken eenvoudig regelen. Als je voor het eerst een Trade product in Rabo eTrade wilt aanvragen of bijvoorbeeld wilt weten hoe je inzicht krijgt in openstaande transacties, kun je met behulp van onderstaande toelichting gelijk aan de slag.
Goed om te weten: via ‘Show Me How’ rechts bovenin de grijze balk krijg je toegang tot de online hulptool.
Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts bovenin in de grijze balk het icoontje ‘Show Me How’.
Door hierop te klikken, kun je vervolgens op het tabblad ‘Help’ één van onderstaande scenario’s kiezen.‘Show Me How’ begeleidt je vervolgens bij het aanvragen of wijzigen van een bankgarantie:
Binnenlandse Bankgaranties | Buitenlandse Bankgaranties |
Initiate standard text Domestic Guarantee | Initiate standard text International Guarantee |
Initiate free text Domestic Guarantee | Initiate free text International Guarantee |
Initiate draft Domestic Guarantee | Initiate draft International Guarantee |
Initiate Domestic Guarantee Amendment | Initiate International Guarantee Amendment |
Handleiding aanvragen en bankgaranties wijzigen
Meer informatie over hoe je in Rabo eTrade bankgaranties kunt aanvragen en wijzigen vind je in de instructie (Engelstalig) hieronder. Bovendien vind je daarnaast nuttige tips, bijvoorbeeld over hoe je documenten kunt uitprinten.
Veelgestelde vragen over de gewijzigde invulvelden module Internationale Bankgaranties
Door een wereldwijde release van SWIFT zijn vanaf 22 november enkele invulvelden binnen Rabo eTrade gewijzigd. Deze aanpassing geldt alleen voor de module Internationale Bankgaranties.
Demonstratie video's
Demonstration video's
Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts bovenin in de grijze balk het icoontje ‘Show Me How’.
Door hierop te klikken, kun je vervolgens op het tabblad ‘Help’ één van onderstaande scenario’s kiezen:‘Show Me How’ begeleidt je vervolgens bij het aanvragen of wijzigen van een Documentair incasso:
Handleiding aanvragen en wijzigen Documentaire Incasso’s
Meer informatie over hoe je in Rabo eTrade Documentaire Incasso’s kunt aanvragen en wijzigen vind je in de instructie (Engelstalig) hieronder. Bovendien vind je daarnaast nuttige tips, bijvoorbeeld over hoe je documenten kunt uitprinten.
Demonstratie video's
Demonstration videos
Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts bovenin in de grijze balk het icoontje ‘Show Me How’, in de afbeelding hiernaast.
Door hierop te klikken, kun je vervolgens op het tabblad ‘Help’ één van onderstaande scenario’s kiezen:‘Show Me How’ begeleidt je vervolgens bij het aanvragen of wijzigen van een Letter of Credit:
Handleiding aanvragen en wijzigen Letters of Credit
Meer informatie over hoe je in Rabo eTrade Letters of Credit kunt aanvragen en wijzigen vind je in de instructie (Engelstalig) hieronder. Bovendien vind je daarnaast nuttige tips, bijvoorbeeld over hoe je documenten kunt uitprinten of hoe je een digitale voorcontrole voor export Letter of Credit kunt laten uitvoeren.
Demonstratie video's
Demonstration videos
Met de functionaliteit Deal Message kun je via Rabo eTrade rechtstreeks communiceren met Trade Services. Je gebruikt het voor het doorsturen van instructies over een bestaand dossier, bijvoorbeeld om een verzoek te doen voor een digitale voorcontrole van documenten.
Let op: je gebruikt Deal Message niet voor het doorgeven van een wijziging. Wil je een bestaand contract wijzigen, dan gebruik je in Rabo eTrade de optie ‘Amendment’.
Waar vind ik de functionaliteit Deal Message in Rabo eTrade?
Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts in de bovenste grijze balk het icoontje van ‘Show me how’.
Door hierop te klikken en door vervolgens in het tabblad ‘Help’ voor 'Send deal message to bank' te kiezen, kun je transactie gerelateerde berichten aanmaken die rechtstreeks naar Trade Services worden gezonden.
Handleiding Deal Message
Meer informatie over Deal Message vind je in onderstaande handleiding.
Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts bovenin in de grijze balk het icoontje ‘Show Me How'.
Door hierop te klikken, kun je vervolgens op het tabblad ‘Help’ één van onderstaande scenario’s kiezen:
Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts bovenin in de grijze balk het icoontje ‘Show Me How’.
Door hierop te klikken, kun je vervolgens op het tabblad ‘Help’ kiezen voor ‘View dealhistory of a transaction’. Wanneer je hierop klikt, krijg je uitleg over hoe je de historie van een transactie kunt bekijken.
Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts bovenin in de grijze balk het icoontje ‘Show Me How’.
Door hierop te klikken, kun je vervolgens op het tabblad ‘Help’ één van onderstaande scenario’s kiezen:
Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts bovenin in de grijze balk het icoontje ‘Show Me How’.
Door hierop te klikken, kun je vervolgens op het tabblad ‘Help’ kiezen voor ‘View custom reports’. Wanneer je hierop klikt, begeleidt 'Show Me How' je bij het opstellen van een rapportage.
Nederlands
In deze demonstratiefilmpjes lichten we verschillende facetten van het gebruik van Rabo eTrade toe. Er zijn filmpjes over 8 onderwerpen beschikbaar:
English
In these demonstration videos we explain various topics about the use of Rabo eTrade. Videos are available for the following 8 topics:
Veelgestelde vragen over Rabo eTrade
Heb je nog vragen? We hebben de veelgestelde vragen voor je verzameld in bijgaand document. Tip: klik in de inhoudsopgave op een thema, dan ga je direct door naar de vragen en antwoorden van dat thema.
Kunnen we je verder helpen
Voor overige vragen kun je een bericht sturen naar de Trade Service Desk. Of neem telefonisch contact op via (088) 727 11 63 tussen 8:30 – 17:00 uur.