Betalen zonder extra energie bij Clean Energy
Clean Energy maakt het klanten liefst zo makkelijk mogelijk. Van een goed bereikbare klantenservice tot het eenvoudig betalen van de factuur. De API van Rabo BetaalVerzoek helpt daarbij. "Wij vinden dit echt een mooie service."
Duurzaam en relevant blijven
Hoe kunnen we de komende eeuw relevant zijn? Die vraag stelde het familiebedrijf Holthausen zich. De distributeur van gassen en gasbenodigdheden vond het antwoord in verduurzaming. Het leidde tot de oprichting van energieleverancier Clean Energy, dat uitsluitend groene energie levert aan zakelijke en particuliere klanten. Manager Debiteurenbeheer Marcia de Leeuw: "In september 2017 zag Clean Energy het licht en sinds die tijd groeien we gestaag. Het bedrijf telt nu ruim 25 duizend klanten."
Flexibel en laagdrempelig
Particulieren vormen de grootste klantgroep bij Clean Energy. Die probeert het bedrijf over de streep te trekken in een flink competitieve markt. De Leeuw: "In Nederland zijn maar liefst vijftig energieleveranciers actief. Wij onderscheiden ons op die markt doordat we alleen groene energie leveren. Maar ook dankzij onze scherpe prijzen en doordat we flexibel en laagdrempelig zijn. Mensen kunnen ons bijvoorbeeld makkelijk en snel telefonisch of per mail bereiken met vragen. En de medewerkers die klanten te woord staan, kunnen deze meestal direct beantwoorden. Dat vinden mensen prettig."
Flink wat facturen
Binnen een goede klantenservice past ook het aanbieden van makkelijke manieren om de energie betalen, vindt Clean Energy. "Er gaan bij ons maandelijks flink wat facturen de deur uit. Sowieso voor de maandtermijnen, maar ook diverse jaar- en eindnota’s. Als we het onze klanten op dit gebied makkelijker kunnen maken, bijvoorbeeld doordat zij eenvoudig en snel via hun mobiel kunnen betalen, dan is dat natuurlijk alleen maar mooi. Op verzoek van onze klanten bieden we ook een betaallink aan voor betalingsregelingen. Zo kunnen mensen die dat willen bijvoorbeeld tien betaallinkjes ontvangen."
Dankbaar gebruik
Daarvoor gebruikt de energieleverancier Rabo BetaalVerzoek API. "Klanten die in plaats van een automatische incasso een factuur willen, sturen we een bijlage met daarin ook een betaallink. Hetzelfde doen we als we iemand een aanmaning sturen. Klanten kunnen dan makkelijk betalen door op de betaallink te klikken, waarna ze via iDEAL, met hun creditcard of via PayPal de betaling kunnen afronden. We zien dat steeds meer klanten dankbaar gebruik maken van deze betaallink."
API geïntegreerd
Voor deze betaallink integreerde Clean Energy de API van Rabo BetaalVerzoek met het eigen facturatiesysteem. Daarmee haalt Clean Energy bij Rabobank automatisch een betaallink op die verrijkt is met de specificaties van de factuur zodat de klant niks zelf hoeft in te vullen. De Leeuw is blij met de nieuwe toepassing. "Wij zien dit echt als een mooie extra service voor onze klanten."
Rabo Betaalverzoek Zakelijk
Voor verschillende ondernemers, van zzp’er tot grote organisaties biedt Rabo Betaalverzoek zakelijk oplossingen.