Esmie bespaart tijd en geld met Rabo Smart Pay
Esmie Post is thuiskapster met een bomvolle agenda. Ze heeft een ruime klantenkring, is gastdocent op een kappersschool, werkt als ambassadeur voor de Algemene Nederlandse Kappers Organisatie, schrijft artikelen voor een vakblad, geeft demonstraties voor een kappersgroothandel én heeft een gezin. Omdat ze het zo druk heeft, is ze altijd op zoek naar slimme manieren om nog efficiënter te werken. Zo kwam ze uit bij Rabo Smart Pay. Dat is een totaaloplossing voor alle transacties met toegang tot allerlei betaalmethodes. Dankzij het handige dashboard heeft ze altijd overzicht en kan ze haar boekhouding sneller afronden. Zo houdt ze meer tijd over voor haar passie: het kappersvak.
Van zzp’er naar ozp’er
Esmie werkt als zzp’er, maar die term gebruikt ze zelf niet. Ze noemt zichzelf ozp’er – ondernemer zonder personeel. “Zzp’er ben je al als je je inschrijft bij de KVK”, legt ze uit, “en dat kan iedereen”. Daarna begint pas het echte werk. Dan moet je aan de bak. Dan onderscheid je je van de rest. Doe je dat succesvol, dan ben je een ware ondernemer. Een trotse ozp’er dus.
“Een ozp’er werkt hard en probeert haar onderneming altijd te verbeteren”, vindt Esmie. “Rabo Smart Pay helpt me daar enorm bij. Ik heb beter inzicht in transacties, hou meer tijd over én bespaar op mijn boekhouder. Dat was echt een stap vooruit.”
Hard maar ook slim werken
“Mijn bedrijf is in beweging”, zegt Esmie. “Ik hou veranderingen in de markt goed in de gaten en speel in op nieuwe behoeftes van klanten.” Zo onderscheidt ze zich van de concurrentie door middel van haar online aanwezigheid. “Mijn website is heel belangrijk voor me en daarom hou ik die altijd up to date en goed vindbaar. Ook ben ik actief op social media en heb ik een goedlopende webshop”, vertelt Esmie. “Maar waar ik echt trots op ben, zijn al die blije reviews die ik krijg.”
Een ander voorbeeld is Rabo Smart Pin. “Hiermee is onderweg afrekenen zo makkelijk geworden”, zegt Esmie, “klanten kunnen altijd en overal betalen zoals zij dat zelf willen. Pinpas, QR-code, creditcard… het maakt mij niet uit. Ik heb alleen mijn smartphone, de Rabo Smart Pin App en de kaartlezer nodig. Met de kaartlezer kunnen klanten hun pincode intoetsen of contactloos betalen. Bovendien werkt Rabo Smart Pin naadloos samen met Rabo Smart Pay en heb ik toegang tot een handig dashboard.”
“Rabobank biedt één totaaloplossing voor alles op het gebied van klanten laten betalen. Dat noem ik nou ontzorgen.”
Eén oplossing, geen zorgen
Er zijn veel verschillende betaalmethodes en Esmie wil ze allemaal kunnen aanbieden. “Vroeger nam ik bij drie verschillende banken diensten af” zegt ze. “Dat was onhandig en duur. “Rabobank biedt één totaaloplossing voor alles op het gebied van klanten laten betalen. Dat noem ik nou ontzorgen.”
Als je 12 uur per dag werkt, is het fijn als de administratie en boekhouding snel zijn afgehandeld. Voorheen was dit een tijdrovende taak die Esmies werkdag nog langer maakte. Dat is nu gelukkig anders. Ze heeft veel meer overzicht. “Dat is makkelijk voor mij en bespaart geld op mijn boekhouding”, zegt ze. “Al om al ben ik de helft goedkoper uit dan voorheen.”
Ook tijd en geld besparen met Rabo Smart Pay?
Wil jij net als Esmie ook tijd en geld besparen op jouw boekhouding, en zo die stap vooruitzetten met jouw onderneming? Ontdek nu wat Rabo Smart Pay voor jou kan betekenen.