Meer brood op de plank door partnership met Bakkersgilde
Het Echte Bakkersgilde en Rabobank hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Daardoor profiteren leden van het Gilde vanaf 15 november collectief van lagere transactiekosten. Ook verbetert hun cashflow dankzij Rabo Smart Pay en krijgen ze toegang tot de laatste betaaltrends. Koren op de molen van deze bakkers.
Voordelen creëren
Het Echte Bakkersgilde en Rabobank hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Daardoor profiteren leden van het Gilde vanaf 15 november collectief van lagere transactiekosten. Ook verbetert hun cashflow dankzij Rabo Smart Pay en krijgen ze toegang tot de laatste betaaltrends. Koren op de molen van deze bakkers.
Lagere kosten
Het partnership dat het Gilde sloot met Rabobank past daarbij. Vedder:
“Dankzij het partnership kunnen leden die bankieren bij Rabobank profiteren van lagere transactiekosten voor hun pinbetalingen en online transacties via iDEAL.”
‘In ruil daarvoor roepen we onze leden op om hun betaaloplossingen onder te brengen bij Rabobank.’ Bankiert nu al ongeveer tweederde van de leden van het Gilde bij Rabobank, de verwachting is dat straks negen op de tien leden klant zijn.’
Mooi meegenomen
Vedder verwacht dat leden zullen overstappen. ‘Wij kunnen en willen onze leden niet verplichten om klant te worden bij Rabobank. Maar ik weet uit eigen ervaring dat de pinkosten voor bakkers een belangrijk onderwerp zijn. Dankzij het partnership loopt het voordeel per bakkerij al snel op tot zo’n duizend euro per jaar. Heb je dan ook nog eens meerdere winkels, dan wordt dat een flink bedrag. Doordat ze gebruik gaan maken van Rabo Smart Pay, krijgen bakkers hun omzet 365 dagen per jaar al de volgende dag op hun rekening en een beter inzicht over hun cashflow. Dat is natuurlijk mooi meegenomen.’
Nieuwste trends
Leden van het Gilde die klant worden van Rabobank krijgen ook meer mogelijkheden om in te spelen op trends op het gebied van betalingen. ‘Consumenten gaan straks bijvoorbeeld veel meer betalen met hun mobiel’, zegt Vedder. ‘Het is belangrijk dat je daar als bakkerij ook klaar voor bent. Onze leden staan ’s nachts aan de oven en proberen overdag hun product te verkopen – die hebben geen tijd om zich met dit soort zaken bezig te houden. Door het partnership met Rabobank kunnen wij leden collectief gebruik laten maken van de nieuwste trends op betaalgebied, zodat zij hun klanten nog beter kunnen bedienen.’
Oren naar een overstap
Wouter Vroonland is met elf medewerkers en een winkel in het Zeeuwse Yerseke naar eigen zeggen ‘een kleine bakker’. Hij heeft wel oren naar een overstap naar Rabobank. ‘Lagere pinkosten is voor ons bedrijf aantrekkelijk. Wij hebben zo’n twaalfhonderd klanten per week, waarvan sinds de coronatijd inmiddels ongeveer driekwart betaalt via pin. Tel je dat op bij de transacties via onze webshop die via iDEAL worden betaald, dan gaat het al snel om tweeduizend euro voordeel per jaar.’
Supermooie deal
Bart Vedder, eigenaar van veertien winkels in Brabant en Limburg, stapte zelf al over naar Rabobank. ‘Bij de lokale Rabobank vinden we wel dat luisterende oor als we dat nodig hebben en snel willen sparren. Verder ben ik tevreden met Rabo Smart Pay en alle betaalmogelijkheden. Ik ben dan ook blij met deze supermooie deal, waardoor we het geld dat we besparen kunnen steken in bijvoorbeeld het updaten van onze winkelinterieurs.’