Rabo Betaalverzoek Plus is hole in one voor Golfclub Albatross
Gastspelers bij golfvereniging Albatross ontvangen voor hun greenfee een factuur via Rabo Betaalverzoek Plus. Tot grote tevredenheid van het bestuur. ‘Het kost ons minder tijd en we hebben ons geld sneller binnen.’
Honderd vrijwilligers
Golfvereniging Albatross in Prinsenbeek telt zo’n 600 leden. ‘Sinds corona zit het ledenaantal gelukkig weer in de lift’, zegt lid en vrijwilliger Bert Liebregts. ‘Bovendien daalt de gemiddelde leeftijd – en dat is een mooie bijkomstigheid en belangrijk voor een gezonde vereniging.’ Bijzonder aan Albatross is volgens Bert de prettige sfeer én de enthousiaste inzet van zo’n honderd vrijwilligers. ‘Die vrijwilligers houden de club levend. We hebben geen enkele betaalde kracht – alleen de greenkeepers worden ingehuurd om de baan te onderhouden.’
Die baan in Prinsenbeek telt negen holes. ‘Zelf speel ik er uiteraard ook’, zegt Bert. ‘Mijn afslag is met het verstrijken van de jaren wel wat minder geworden, maar de belangrijkste reden om hier te spelen is echter de gezelligheid en het lekker buiten bezig zijn.’
Betalen bij caddiemasters
Die gezellige sfeer en mooie baan trekt ook veel gasten, die vaak meekomen met een van de leden of zelfstandig op de baan een balletje willen afslaan. ‘Deze gasten betalen geen contributie, maar een zogenaamde greenfee. Dat is een financiële bijdrage voor hun bezoek. Dat betalen ze aan een van onze caddiemasters die op de club rondlopen. Maar omdat zij ook vrijwilliger zijn, zijn die caddiemasters alleen maandag tot en met zaterdag tussen 10 en 14 uur aanwezig.’
“We zijn blij met Rabo BetaalVerzoek Plus. Het kost ons minder tijd en we hebben ons geld sneller binnen. En dat is fijn voor een vereniging.”
Vaak meteen betaald
Voorheen kregen gastspelers een factuur toegestuurd als de caddiemaster niet aanwezig was. Bert: ‘Dat is best wat werk, het gaat toch al gauw om zo’n vijftig facturen per maand. Daarom zijn we overgegaan op het versturen van een betaalverzoek. Dit zit ingebouwd in Rabo Smart Pay. We versturen meestal zo’n betaalverzoek per e-mail naar het lid dat iemand heeft geïntroduceerd. In die mail zit een betaallink waarmee iemand direct kan betalen door erop te klikken. Dankzij het betaalverzoek zien we dat de factuur veel sneller wordt voldaan, vaak nog dezelfde dag. En de enkele keer dat het langer duurt blijkt bijna altijd dat de mail in de spambox is beland. We zijn dus blij met Rabo BetaalVerzoek Plus. Het kost ons minder tijd en we hebben ons geld sneller binnen. En dat is fijn voor een vereniging.’
Wil je ook sneller je geld binnen?
Met Rabo Betaalverzoek Plus stuur je eenvoudig een betaallink naar je klanten zodat facturen sneller betaald worden. Zo reken je eenvoudig af met je klanten in Nederland én in het buitenland en heb jij je geld snel binnen.