Nieuwe feature binnen Rabo SmartPin app: Rabo Betaalverzoek Plus

Mag jouw klant later betalen? Of werkt PIN of de kaartlezer even niet? Stuur je klant dan vanuit de Rabo SmartPin app een betaalverzoek, met de factuur erbij. Lees hier hoe het werkt.

Wat kun je met Rabo Betaalverzoek Plus in de Rabo SmartPin app?

Met Rabo Betaalverzoek Plus kan je klant later afrekenen, de rekening door iemand anders laten betalen of je kunt het als alternatief gebruiken als pinnen niet mogelijk is. Het maximumbedrag per betaalverzoek is € 5.000.

Hoe activeer je Rabo Betaalverzoek Plus?

Let op dat je Rabo Betaalverzoek Plus eerst in je Rabo Smart Pay dashboard aanzet en dat je Rabo SmartPin app versie 8.2 gebruikt. Ga in je Rabo Smart Pay dashboard naar het tabblad ‘Beheer’ en klik vervolgens op ‘Betaalverzoek Plus’. Je wordt gevraagd om te tekenen voor het accepteren van de voorwaarden.

Wat kost een betaalverzoek?

Er zijn geen vaste abonnementskosten. De kosten van een bijschrijving van een betaalverzoek zijn afhankelijk van de betaalmethode(s) die je kiest. Je kiest zelf welke je wilt aanbieden:
Rabo Betaalverzoek Plus betaalmethodeKosten van een bijschrijving
iDEAL€ 0,25
MasterCard en VISA1,90%
Maestro en VPAY1,50%
PayPal€ 0,15*
Bancontact1,50%

*Dit bedrag is exclusief kosten die PayPal in rekening brengt

Wat is Rabo SmartPin?

Met Rabo SmartPin laat je je klanten altijd en overal eenvoudig pinnen. In je salon, praktijk, winkel, onderweg of bij je klant thuis. Om kaartbetalingen te kunnen afrekenen, heb je alleen je smartphone of tablet, de Rabo SmartPin app en de kaartlezer nodig. Voor iDEAL-betalingen heb je alleen de Rabo SmartPin app nodig.

Veelgestelde vragen