Rabo Smart Pay dashboard support
In het Rabo Smart Pay Dashboard heb je een totaaloverzicht van al jouw betaalmethoden en transacties. Ook kun je hier je producten, bedrijven en verkooppunten beheren. Zo weet je altijd hoe jouw bedrijf er voor staat. Op deze supportpagina vind je de hulpmiddelen om aan de slag te gaan én geven we je informatie over nieuwe ontwikkelingen binnen het dashboard.
Direct inloggen op je dashboard
Als de Rabo Smart Pay overeenkomst voor jouw Rabo Smart Pay is ondertekend, kun je inloggen met je bankpas en Rabo Scanner. Je kunt nu ook via Rabo Internetbankieren in het dashboard inloggen. Je vindt deze link links in het menu onder ‘Betalen & Sparen’ > ‘Smart Pay’.
Zo werkt het dashboard
Binnen jouw Rabo Smart Pay Dashboard kun je zelf je onderneming inrichten. Je kunt één of meerdere bedrijven aanmaken. Onder elk bedrijf maak je vervolgens één of meerdere verkooppunten aan. Een bedrijf kun je zien als de verzamelnaam voor jouw winkel(s). Het verkooppunt kun je zien als een plek waar je jouw product(en) of dienst(en) verkoopt aan je klant. Dit kunnen fysieke locaties zijn, maar ook webwinkels.
Een voorbeeld: Freek Holding B.V.
Bedrijf 1: De Bandenvakman
* Verkooppunt 1: Bandenvakman Amsterdam (fysieke winkel)
* Verkooppunt 2: Bandenvakman.nl (webshop)
Bedrijf 2 (optioneel): Autobedrijf Amsterdam
* Verkooppunt 1: Autobedrijf Amsterdam(fysieke winkel)
* Verkooppunt 2: Autobedrijf.nl (webshop)
Per verkooppunt kun je producten aanvragen en beheren. Denk aan Rabo PinBox, Rabo SmartPin en Rabo OnlineKassa. Als je gebruikmaakt van één van onze pinoplossingen, sluit je ook makkelijk een Pinbundel af om kosten te besparen op je transacties. De Pinbundel kies je niet per verkooppunt, maar per bedrijf. Ook kies je zelf op welk niveau de omzet wordt uitbetaald: op contractniveau (alles bij elkaar), op bedrijfsniveau (alle verkooppunten bij elkaar per bedrijf), of op verkooppuntniveau (elk verkooppunt apart). Houd hier dus rekening mee bij het inrichten van jouw bedrijf in het dashboard.
Belangrijke functionaliteiten op een rij
Updates: Nieuw design Rabo Smart Pay Dashboard
Het dashboard wordt in 2023 en 2024 gefaseerd vernieuwd met een nieuw, modern en gebruiksvriendelijker design. Alle nieuwe pagina's komen in het Nederlands en Engels beschikbaar. Het nieuwe dashboard past zich automatisch aan op jouw gebruikte apparaat (desktop, tablet of smartPhone). In de eerste fase zijn Home, Transacties, Omzetbijschrijvingen, Service & Contact, Voormelding, Betaalverzoek Plus, iDEAL QR code en Zelf regelen vernieuwd. Ook gebruiken we een nieuwe term voor winkels: bedrijven. In onderstaand overzicht houden we je op de hoogte van de nieuwste updates.
Overzicht laatste wijzigingen
Veelgestelde vragen
Uitgebreide handleiding
Wil je meer uitgebreide informatie over je Rabo Smart Pay Dashboard? Zie dan onze uitgebreide Rabo Smart Pay handleiding:
Service & contact
Staat je vraag niet op onze supportpagina? Neem dan contact met ons op.