Rabo Smart Pay dashboard support

In het Rabo Smart Pay Dashboard heb je een totaaloverzicht van al jouw betaalmethoden en transacties. Ook kun je hier je producten, bedrijven en verkooppunten beheren. Zo weet je altijd hoe jouw bedrijf er voor staat. Op deze supportpagina vind je de hulpmiddelen om aan de slag te gaan én geven we je informatie over nieuwe ontwikkelingen binnen het dashboard.

Rabobank

Direct inloggen op je dashboard

Als de Rabo Smart Pay overeenkomst voor jouw Rabo Smart Pay is ondertekend, kun je inloggen met je bankpas en Rabo Scanner. Je kunt nu ook via Rabo Internetbankieren in het dashboard inloggen. Je vindt deze link links in het menu onder ‘Betalen & Sparen’ > ‘Smart Pay’.

Zo werkt het dashboard

Binnen jouw Rabo Smart Pay Dashboard kun je zelf je onderneming inrichten. Je kunt één of meerdere bedrijven aanmaken. Onder elk bedrijf maak je vervolgens één of meerdere verkooppunten aan. Een bedrijf kun je zien als de verzamelnaam voor jouw winkel(s). Het verkooppunt kun je zien als een plek waar je jouw product(en) of dienst(en) verkoopt aan je klant. Dit kunnen fysieke locaties zijn, maar ook webwinkels.

Een voorbeeld: Freek Holding B.V.

Bedrijf 1: De Bandenvakman

* Verkooppunt 1: Bandenvakman Amsterdam (fysieke winkel)

* Verkooppunt 2: Bandenvakman.nl (webshop)

Bedrijf 2 (optioneel): Autobedrijf Amsterdam

* Verkooppunt 1: Autobedrijf Amsterdam(fysieke winkel)

* Verkooppunt 2: Autobedrijf.nl (webshop)

Per verkooppunt kun je producten aanvragen en beheren. Denk aan Rabo PinBox, Rabo SmartPin en Rabo OnlineKassa. Als je gebruikmaakt van één van onze pinoplossingen, sluit je ook makkelijk een Pinbundel af om kosten te besparen op je transacties. De Pinbundel kies je niet per verkooppunt, maar per bedrijf. Ook kies je zelf op welk niveau de omzet wordt uitbetaald: op contractniveau (alles bij elkaar), op bedrijfsniveau (alle verkooppunten bij elkaar per bedrijf), of op verkooppuntniveau (elk verkooppunt apart). Houd hier dus rekening mee bij het inrichten van jouw bedrijf in het dashboard.

Belangrijke functionaliteiten op een rij

Updates: Nieuw design Rabo Smart Pay Dashboard

Het dashboard wordt in 2023 en 2024 gefaseerd vernieuwd met een nieuw, modern en gebruiksvriendelijker design. Alle nieuwe pagina's komen in het Nederlands en Engels beschikbaar. Het nieuwe dashboard past zich automatisch aan op jouw gebruikte apparaat (desktop, tablet of smartPhone). In de eerste fase zijn Home, Transacties, Omzetbijschrijvingen, Service & Contact, Voormelding, Betaalverzoek Plus, iDEAL QR code en Zelf regelen vernieuwd. Ook gebruiken we een nieuwe term voor winkels: bedrijven. In onderstaand overzicht houden we je op de hoogte van de nieuwste updates.

Overzicht laatste wijzigingen

    We hebben het onderdeel ‘Pinautomaten’ verplaatst naar de nieuwe versie. Het beheren van pinnen zal te vinden zijn binnen ieder verkooppunt. Het aanmaken en beheren van jouw webwinkel(s) kan je vanaf begin 2024 verwachten in de nieuwe versie. Ook de onderdelen Afstorten, Betaalverzoek Plus, iDEAL QR Generator en iDEAL QR SmartPin en alle andere instellingen zullen volgend kwartaal beschikbaar komen in ‘Zelf Regelen’.

Veelgestelde vragen

Uitgebreide handleiding

Wil je meer uitgebreide informatie over je Rabo Smart Pay Dashboard? Zie dan onze uitgebreide Rabo Smart Pay handleiding:

Service & contact

Staat je vraag niet op onze supportpagina? Neem dan contact met ons op.

    Telefoonnummer: +31 (088) 727 11 57. Bereikbaar op werkdagen van: 8.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur. Onze chat service binnen het Rabo Smart Pay dashboard is geopend op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur. Klik hier om in te loggen E-mail: contact@smartpay.rabobank.nl.