Tap to Pay bij Dierenasiel Zeeuws-Vlaanderen: ‘Dit werkt als een tierelier’
Bij Stichting Dierenasiel Zeeuws-Vlaanderen wachten honden en katten op hun eigen of een nieuw baasje. Voor de opvang en behandeling door de dierenarts vraagt het asiel een vergoeding. Sinds kort gaat dat via Tap to Pay, waarbij mensen afrekenen door hun pas of mobiel tegen een smartphone te houden. Bestuurslid Ruud van Velzen over de voordelen.
50 honden en 300 katten per jaar
‘Al sinds 1969 vangen wij honden en katten op die als zwerfdier worden gevonden in de gemeenten Hulst, Sluis en Terneuzen. Die gemeenten hebben hun opvangplicht aan ons uitbesteed, en wij ontvangen daarvoor jaarlijks een subsidie. Als de eigenaar van het dier na veertien dagen nog niet is gevonden, zoeken wij een nieuw baasje. Een dierenarts inspecteert eerst het dier, zorgt dat het wordt ontwormd en poesen of katten worden gesteriliseerd of gecastreerd. Jaarlijks vangen we vijftig honden en driehonderd katten op. We hebben plek voor ongeveer vijftien honden en zo’n vijftig katten en zitten altijd wel vol. Ook als iemand bijvoorbeeld wegens ouderdom afstand van een dier moet doen, kan diegene daarvoor bij ons terecht.’
Tap to Pay elke dag in gebruik
‘Als mensen een hond of kat bij ons ophalen, betalen ze een vergoeding voor de opvang en de dierenarts. De laatste jaren zien we dat mensen steeds vaker pinnen. Daarom hebben we eerder al Rabo SmartPin op de tablet aangeschaft. Dat werkt prima. Maar we staan ook op evenementen, en dan is het lastig, bijvoorbeeld omdat er niet altijd een wifi-verbinding beschikbaar is.
“Tap to Pay werkt als een tierelier. We gebruiken het elke dag, niet alleen op locatie maar ook gewoon in het asiel.”
Toen Tap to Pay als oplossing mogelijk werd, schaften we direct een tablet met een NFC-kaart erin aan, zodat we echt overal kunnen laten afrekenen. We gebruiken Tap to Pay nu een half jaar en ik moet zeggen: het werkt als een tierelier. We gebruiken het elke dag, niet alleen op locatie maar ook gewoon in het asiel. Soms moeten we mensen even helpen om hun pasje of mobiel op de juiste manier tegen de tablet te houden. Maar iedereen reageert er positief op. En voor ons is het een handige manier van afrekenen.’
Ook Tap to Pay gebruiken voor jouw betalingen?
Met Tap to Pay en de Rabo SmartPin app laat je klanten nu nog makkelijker en sneller afrekenen, direct via je eigen smartphone. Geen gedoe meer met losse pinapparaten.