Tap to Pay bij Onstein meubelen: ‘Ook voor buitenlandse passen’
Van heinde en verre vinden mensen hun weg naar Onstein meubelen in Zutphen. Bij het afleveren van bijvoorbeeld een relaxfauteuil kunnen ze eenvoudig afrekenen via Tap to Pay. Daarbij kunnen klanten betalen door hun pas of smartphone tegen de telefoon van de bezorger te houden. Robin Onstein vertelt over de voordelen.
Van matrassen naar woninginrichting
‘Onstein meubelen is een familiebedrijf dat in 1972 is opgericht door mijn opa. Inmiddels staat mijn vader alweer wat jaartjes aan het roer en het plan is dat ik het op mijn beurt in de toekomst van hem ga overnemen. Als derde generatie ben ik nu al actief in het bedrijf, waarbij ik me met name richt op de online marketing. Zo heb ik een nieuwe website en webshop gelanceerd.
“Klanten hoeven in de winkel geen aanbetaling te doen, afrekenen doen ze bij levering. Daarvoor gebruiken we Tap to Pay. Dat werkt super.”
Daarmee richten we ons ook op klanten in Duitsland en België. Het bedrijf begon ooit met de verkoop van matrassen vanuit een winkeltje in de binnenstad van Zutphen. Nu richten we ons vanuit een groter pand op een bedrijventerrein in dezelfde stad vooral op middensegment woninginrichting, waaronder fauteuils, bankstellen en boxsprings. Met name op het gebied van relaxfauteuils zijn we echt een bekende naam in de markt.’
Ook voor buitenlandse passen
‘Ik zie nog veel potentie voor ons bedrijf in de toekomst. Vooral op online gebied. Nu al bestellen mensen op wel 600 kilometer afstand bij ons via de webwinkel. De verkoop in de winkel is nog steeds het hoogst, maar we merken dat veel klanten ons eerst online vinden voordat ze naar de winkel komen. De zachte conversie oftewel online contact en interactie, versterkt de harde conversie: de daadwerkelijke verkoop in de winkel. Mensen komen vaak even de fauteuil testen die ze online hebben gezien en bestellen vervolgens in de winkel. De levering wordt totaal verzorgd door onze eigen bezorgers. Klanten hoeven in de winkel geen aanbetaling te doen, afrekenen doen ze bij levering. Daarvoor gebruiken we Tap to Pay. Dat werkt super. Eerder gebruikten we Rabo SmartPin, maar met name bij afleveren in Duitsland leidde dat wel eens tot problemen met buitenlandse passen. De bezorger heeft bovendien met Tap to Pay geen apart kastje meer nodig. We gebruiken Tap to Pay nog niet in de winkel. Maar als we onze huidige pinoplossing moeten verlengen, gaan we ook daar waarschijnlijk over op Tap to Pay.’
Ook Tap to Pay gebruiken voor jouw betalingen?
Met Tap to Pay en de Rabo SmartPin app laat je klanten nu nog makkelijker en sneller afrekenen, direct via je eigen smartphone. Geen gedoe meer met losse pinapparaten.