Poké Perfect blijft de concurrentie voor met behulp van Rabo Smart Pay

Ze prijken steeds vaker op menukaarten: poké bowls. Poké Perfect introduceerde deze van oorsprong Hawaïaanse lekkernij in Nederland. Sindsdien doet het bedrijf er alles aan om de concurrentie een stap voor te blijven. Zo blijven ze nieuwe, creatieve recepten introduceren, doen ze er alles aan om te verduurzamen en houden ze in- en overzicht met Rabo Smart Pay.

Het begint met een goed en origineel idee

‘Mijn zusje en zakenpartner Quinta woonde een aantal jaren in de VS. Terug in Nederland miste ze een gevarieerd aanbod van gezonde en lekkere voeding. Samen besloten we in dat gat te springen’, vertelt mede-eigenaar Gerrit Jan Witzel. ‘We zochten een betaalbaar product dat mensen ook makkelijk kunnen laten bezorgen. Zo kwamen we op de poké bowl, dat zij in Amerika had leren kennen. Gezond, vers, lekker en eetbaar op kamertemperatuur zodat het langer onderweg kan zijn. We openden de eerste vestiging van Poké Perfect in 2016 aan de Amsterdamse Prinsengracht. Mede dankzij alle media-aandacht begonnen we direct goed.’

Groeien om de concurrentie voor te blijven

‘Een van de manieren om concurrenten voor te blijven, is door te groeien. Inmiddels hebben we acht locaties: vijf in Amsterdam en één in Utrecht, Den Bosch en Almere. Deze zomer zetten we een volgende stap met het openen van vier nieuwe vestigingen. We willen in eerste instantie aanwezig zijn in alle 32 Nederlandse steden met meer dan honderdduizend inwoners, zodat we dicht bij onze klanten zijn. Dat doen we deels via vestigingen in eigen beheer en deels via franchise. Daarnaast zetten we natuurlijk in op bezorging. De meeste vestigingen hebben ook een aparte bezorglijn.’

“Hoe groter je wordt, hoe meer je van alles nodig hebt. Panden, personeel, keukenapparatuur. En natuurlijk betaalterminals. Daarvoor is Rabo Smart Pay een uitkomst. Je hebt keuze uit bijna alle betaalmethodes. Een nieuw pinapparaat voor een nieuwe vestiging is zo toegevoegd. Ook zijn er allerlei opties voor betalen onderweg. Superhandig als je zoals wij zwaar op bezorging leunt.”

“In het dashboard van Rabo Smart Pay zien we precies de omzet die bij de verschillende vestigingen binnenkomt.”

Vergeet niet te innoveren

‘Een poké bowl met kibbeling? Wij draaien onze hand er niet voor om. We zoeken continu naar nieuwe variaties, gerechten en smaken. We introduceren bijzondere specials en zorgen dat iedereen bij ons z’n favoriete poké bowl kan samenstellen. Ook vegetarisch, veganistisch of zonder allergenen. Verder maken we onze verpakkingen steeds duurzamer. Deze zomer kunnen mensen al plasticvrij bij ons bestellen. Daar is veel behoefte aan onder onze klanten.’ Na een korte stilte voegt Witzel nog toe: ‘Oh, en die poké bowl met kibbeling bleek een doorslaand succes. Het is een blijvertje geworden als side dish.’

Houd altijd inzicht en overzicht

‘Met al die vestigingen is het een uitdaging om een goed overzicht te hebben van alle transacties en stortingen. Daarom zijn we overgestapt naar Rabobank, waar we voor onze eigen winkels en franchisevestigingen gebruikmaken van Rabo Smart Pay. Dat werkt voor ons perfect. Op het dashboard zien we precies wat er bij de vestigingen binnenkomt. We kunnen bovendien zelf wijzigingen doorvoeren, zoals nieuwe pinterminals bestellen voor een nieuwe vestiging. Die zijn vervolgens razendsnel binnen. Daarnaast zijn de transactiekosten aantrekkelijk. En dat is belangrijk, want door de lage prijzen van onze poké bowls hebben we veel bestellingen en veel transacties. Geen ondernemer wil daar natuurlijk te veel voor betalen.’

Ook makkelijk overzicht houden met Rabo Smart Pay?

Ben jij geïnspireerd door het verhaal van Poké Perfect? Kies ook voor overzicht. Dan weet je altijd hoe jouw onderneming ervoor staat en kun jij dus nóg slimmer ondernemen. Ontdek nu wat Rabo Smart Pay voor jou kan betekenen.