Handmatig incasseren zonder boekhoudpakket

Incasseren zonder boekhoudpakket? Dan kun je gebruik maken van de toepassing in Rabo Business Banking. We laten je zien hoe je het kunt gebruiken en wat er veranderd is.

Rabobank telefoon

Belangrijkste veranderingen sinds september 2023

Met de nieuwe schermen zijn er meer mogelijkheden om je incassobatch aan te passen voordat je hem verstuurt. Door het toevoegen van een extra scherm heb je beter overzicht van wat er in je incassobatch zit. Met de nieuwe schermen wordt het nu mogelijk om:

    Een debiteur meerdere keren toe te voegen aan één incassobatch vanuit je debiteurenlijst Verschillende transactiebedragen te incasseren voor één debiteur in één incassobatch Een samenvatting te zien van wat er in je incassobatch zit

Een incassobatch aanmaken

1
Debiteuren selecteren

Selecteer de debiteuren die je wil incasseren via de 'check box', of kies de gewenste categorie om alle debiteuren te kiezen binnen een bepaalde groep. Als je klaar bent, klik je op 'incasseren'.

2
Rekening kiezen

Maak de incassobatch aan door de juiste rekening te kiezen waarop uitbetaald moet worden en kies de juiste uitvoerdatum. Optioneel kun je nog een algemene omschrijving toevoegen.

3
Opslaan en ondertekenen

Afhankelijk van je autorisaties kun je direct de incassobatch opslaan en ondertekenen, of eerst alleen opslaan. Handig, je hoeft niet meer je incassobatch apart klaar te zetten.

Nieuwe debiteur toevoegen

1
Debiteur toevoegen

Klik op '+ Debiteur'.

2
Alle velden invullen

Vul alle benodigde velden in, zoals naam, rekeningnummer en het bedrag. Optioneel kun je kiezen voor een alias, omschrijving en categorie.

3
Toevoegen

Klik op 'Toevoegen'. Nog een debiteur toevoegen? Klik dan op 'Toevoegen en nieuwe debiteur'.

Categorieën beheren

Categorieën beheer je eenvoudig en snel. Zo kun je deze met enkele klikken wijzigen, nieuwe toevoegen of verwijderen. Je kunt er maximaal 50 gebruiken.

Veelgestelde vragen