Bij BillyBird is zelfs lid worden een feest
De unieke attracties én het ledenconcept, die maken BillyBird bijzonder. Het afsluiten van zo’n lidmaatschap is voor bezoekers van het familiepark gelukkig geen rollercoaster. Dankzij de digitale machtiging via Rabo Identity Services krijgen ze in drie klikken toegang.
Populair uitje
BillyBird biedt aan families een bijzondere mix van strandbad, attracties en binnen- en buitenspeeltuinen. ‘We hebben in totaal drie parken, waarvan park Hemelrijk in het Brabantse Volkel de grootste en bekendste is’, vertelt Frank van Woudenberg van BillyBird. ‘Hier zijn we 37 jaar geleden ook begonnen, waarna Drakenrijk in het Limburgse Reuver en openluchtzwembad Het Run in Drunen volgden.’
Betaalbaar dankzij leden
Volgens Frank zijn twee dingen aan BillyBird écht uniek ten opzichte van andere parken. ‘We werken met leden en we hebben eigengemaakte attracties.’ In totaal telt BillyBird 85.000 leden. ‘Zij kunnen het hele jaar het park bezoeken, gratis naar evenementen en profiteren van diverse kortingen. De laatste jaren is het aantal leden hard gegroeid. Voor ons zijn leden een belangrijke voorwaarde om het park betaalbaar te houden voor iedereen. We zijn er trots op dat we als een van de weinige attractieparken onze prijzen de afgelopen jaren niet veel verhoogden, mede dankzij ons ledenbestand.’
Samen klimmen
Samen spelen staat bij BillyBird centraal, aldus Frank. ‘Dat komt ook terug in bijvoorbeeld de eigen attracties, die ontworpen en gebouwd zijn door de twee zonen van de eigenaren, Paul en Hermans Derks van Amusementprof. Denk aan de SaltoSwing, een 360 graden schommel die jezelf voortduwt, of een klimberg waar ook opa en oma mee kunnen naar de top. Zelf vind ik het leukste van het park dat kinderen in deze tijden van schermpjes en digitalisering worden uitgedaagd door de modder te rennen of bijvoorbeeld met een schep en zeefje goud te zoeken in het zand.’
Toegang met mobiel
Zelf leverde Frank een bijdrage aan het digitaliseren van park, om het bezoekers nog makkelijker te maken. ‘De recreatiebranche is nog best ouderwets. Daar krijgen bezoekers met een abonnement nog elk jaar een nieuw plastic pasje en wordt veel met cash betaald. Wij ontwikkelden een ticketsysteem waarbij leden op hun mobiele telefoon een digitaal toegangsticket ontvangen en deze ook online kunnen aanschaffen. Daarnaast verbeterden we ons systeem van leden met de digitale lidmaatschapspas.’
Makkelijk vanaf de bank
Ruim 37 jaar lang moesten leden voor hun lidmaatschap bij de receptie van het park een machtiging invullen en ondertekenen. Frank: ‘We zochten naar een manier om dit proces voor iedereen makkelijker en sneller te maken. Via iDIN van Rabo Identity Services kunnen mensen de machtiging voor het abonnement digitaal nu in een paar seconden regelen. Een natte handtekening is niet meer nodig. Rabobank-partner Twikey zorgt voor het incasseren van het lidmaatschap. Voor ons is dit een geweldige stap. Receptiemedewerkers hebben meer tijd voor bezoekers en de gast kan alles vanaf de bank thuis makkelijk regelen.’
In drie klikken
Frank beschrijft de zogenoemde ‘happy flow’ die bezoekers van het park na de invoering van het nieuwe systeem doorlopen. ‘Mensen kopen een dagkaartje via de ticketshop van BillyBird, waarbij ze afrekenen via Rabo Smart Pay, de betaaloplossing van Rabobank. Na het bezoek aan het park ontvangen ze automatisch een mailtje met de vraag of ze lid willen worden. Daarvoor gaan ze naar de ticketshop, waar ze met korting een lidmaatschap aanschaffen. Na een digitale machtiging via iDIN incasseert Twikey binnen twee werkdagen het lidmaatschap. Twikey regelt ook de opvolgflow als er iets mislukt in de betaling. Mensen krijgen vervolgens een QR-code op hun telefoon om te laten scannen bij de ingang. In drie klikken kunnen mensen lid worden, echt een uitkomst.’