eHerkenning

Met eHerkenning kan je jouw zakelijke klanten makkelijk en veilig laten inloggen.

    Eenvoudig online identificeren Duidelijkheid over vertegenwoordiging Verschillende betrouwbaarheidsniveaus

Wat is eHerkenning

Met eHerkenning geef je jouw gebruikers de mogelijkheid om zich online te identificeren en eenvoudig aan te tonen dat zij de onderneming mogen vertegenwoordigen. eHerkenning biedt jou en je klanten gemak en veiligheid.

Is eHerkenning verplicht?

Als ondernemer ben je niet verplicht om zakelijke klanten met eHerkenning in te laten loggen. Het biedt jouw klanten echter wel gemak en meer veiligheid.

Hoe werkt eHerkenning?

Met eHerkenning kan je jouw diensten online toegankelijk maken voor je zakelijke gebruikers. Heeft de gebruiker eHerkenning aangevraagd bij een erkende leverancier? Dan kiest de gebruiker op je website voor 'Inloggen met eHerkenning' en logt in met de inloggegevens die deze heeft gekregen. Elke gebruiker die namens een organisatie mag inloggen, krijgt een persoonlijk inlogmiddel. Als acceptant ontvang je een uniek gebruikers identificatienummer (Gebruikers ID). Zo biedt eHerkenning je de zekerheid dat je met de juiste persoon namens een bedrijf of organisatie zakendoet.

Verschillende betrouwbaarheidsniveaus

Binnen eHerkenning zijn er 4 betrouwbaarheidsniveaus. Je kiest zelf welk niveau wordt vereist voor jouw dienst. Je kunt voor verschillende online diensten een ander betrouwbaarheidsniveau eisen. We lichten de verschillende niveaus hieronder toe.

eHerkenning aanvragen

Wil je eHerkenning aanvragen? Lees hieronder hoe je dit regelt.

1
Vraag een vrijblijvend gesprek aan.

Dan bespreken we je wensen. Hierna ontvang je een voorstel

2
Is de offerte akkoord?

Dan registeren wij jou als klant en activeren wij de eHerkenning.

3
Vervolgens gaat het aansluitproces op eHerkenning via de leverancier Signicat van start.

Dit proces bestaat uit vijf stappen.

Waarvoor kan ik eHerkenning gebruiken?

Met eHerkenning maak je het authenticatieproces van nieuwe klanten efficiënter. De identificatie, het ophalen en controleren van de data gebeurt geautomatiseerd en realtime. Het onboardingsproces van nieuwe zakelijke klanten wordt hierdoor een stuk gemakkelijker en minder tijdrovend. Ook de kans op fouten en fraude wordt met eHerkenning verkleind.

Wat zijn de voordelen van eHerkenning?

eHerkenning heeft een aantal voordelen. We sommen ze hieronder op:

    Je hoeft geen online inlogsysteem te ontwikkelen of te beheren. Je kan zelf bepalen voor welke online diensten jouw gebruikers kunnen inloggen met eHerkenning. Zaken op gebied van risk en compliance zijn geregeld. Met eHerkenning heb je zekerheid over de online identiteit van een gebruiker. Het onboardingsproces van nieuwe klanten is efficiënter en je bespaart tijd en geld. Je bent voorbereid op buitenlandse Europese gebruikers die willen inloggen.

Wat zijn de kosten van eHerkenning?

Je betaalt vooraf vaste kosten voor de aansluiting op de identity broker van leverancier Signicat en voor de koppeling op de preproductie- en productie-omgeving van eHerkenning. Daarnaast betaal je kosten voor de succesvolle eHerkenning transacties. Wat deze kosten zijn voor jouw organisatie hangt af van de manier van aansluiten, het afgesproken Service Level Agreement en de betaaltermijn.

Vergrootglas

Rabo Identity Services?

Binnen Rabo Identity Services zijn verschillende identiteits- en validatieservices beschikbaar. Voor eHerkenning sluit je via Rabo Identity Services aan via de erkende eHerkenningsmakelaar Signicat.

Veelgestelde vragen over eHerkenning

Wil jij eHerkenning gebruiken in jouw bedrijf?

We bespreken graag de mogelijkheden met je.