Future Connections verbindt telecombranche en identiteitsdiensten
Future Connections en Rabobank hebben een partnership gesloten rondom Rabo Identity Services. Future Connections ondersteunt telecombedrijven bij hun digitale transformatie. Rabo Identity Services helpt de onboarding van klanten in de retail en e-tail te vereenvoudigen.
Nieuwe inzichten
Future Connections is een technologiepartner voor met name bedrijven in de telecom-sector. CEO Julien Beenakkers: ‘Wij kijken hoe we significante verbeteringen kunnen doorvoeren in belangrijke processen van telecombedrijven of hoe we nieuwe inzichten kunnen genereren. Dit doen we door in bestaande IT-omgevingen de laatste (software)technologieën toe te passen, of door diverse data stromen te verbinden en te analyseren. We passen onze services toe in zowel customer journeys als in operationele en strategische omgevingen.’
Digitale transformatie
Telecombedrijven hebben te maken met veel veranderingen, zoals de toenemende digitalisering of de EU-regels die fraude met SIM-kaarten moeten voorkomen. Julien Beenakkers: ‘Door deze ontwikkelingen en wet- en regelgeving is het proces van telecombedrijven om nieuwe klanten binnen te halen vaak hobbelig en foutgevoelig. Als solution integrator kunnen wij dit verbeteren door een brug te slaan tussen bestaande processen, systemen en diensten met de nieuwste technologische oplossingen. Onze toegevoegde waarde is dat wij zowel kennis hebben van de processen en betrokken afdelingen binnen de telecomomgevingen als de toegepaste systemen. Om mee te kunnen in deze digitale wereld is het belangrijk dat telecombedrijven hun processen, netwerkomgevingen en databases steeds meer digitaliseren en automatiseren. Hiervoor zoeken zij onafhankelijke partners en oplossingen die aansluiten op deze wensen en de telecombedrijven begeleiden in deze digitale transformatie.’
Veel nieuwe inzichten
Future Connections kan dankzij het partnership met Rabobank nu diverse identiteitsdiensten aanbieden en integreren in de customer journeys van telecombedrijven. Zo helpen ze bestaande processen efficiënter te maken en te digitaliseren. ‘Bij bedrijven die gebruik maken van het identificeren van klanten of het ondertekenen van contracten, kunnen wij veel nieuwe inzichten in hun processen geven en verbeteringen voorstellen.’
Maatwerkoplossingen bieden
Identificatie en onboarding raakt alle lagen van een bedrijf; van IT, Sales, Finance tot Legal. Daar komt volgens Beenakkers direct de kracht van de samenwerking om de hoek kijken. ‘Wij kennen de processen, de mensen en toegepaste systemen in de branche, Rabobank heeft veel ervaring met het bedienen van bedrijven. Samen kunnen we maatwerkoplossingen bieden.
“Doordat we de driehoek creëren tussen de operator, Future Connections en Rabobank kan elke partij toegevoegde waarde leveren.”
De klant kan vragen stellen, wij komen met ideeën om de processen te verbeteren en Rabobank levert de productoplossing die door Future Connections in de huidige systeemomgeving wordt geïntegreerd. Daarnaast vinden operators het fijn dat er een groot en vertrouwd bedrijf als Rabobank bij betrokken is. Zeker omdat het gaat om hun basisprocessen.’
Ondersteunen en begeleiden
Future Connections wil Rabo Identity Services introduceren en waar mogelijk implementeren bij alle grote telecom operators, service providers, resellers en andere ICT-gerelateerde bedrijven. ‘Van begin tot eind kunnen we grote én kleine bedrijven ondersteunen en begeleiden. Grote telecom-operators willen het liefst de API van Rabo Identity Services direct zelf aan hun systemen koppelen. Voor kleinere bedrijven biedt Future Connections een plug-in mogelijkheid via ons eigen platform. Ook kunnen we deze bedrijven begeleiden en adviseren tijdens en na de connectie. Verder kunnen wij de tussenpartij zijn waar zij Rabo Identity Services afnemen. Dat is afhankelijk van de omvang en de wensen van de klant.’