iDIN: online identificatie
Laat klanten inloggen op jouw website via iDIN. Zo weet je met wie je zaken doet; je ontvangt persoonsgegevens om je klanten te identificeren of om de leeftijd te controleren. Ook laat je klanten rechtsgeldig documenten ondertekenen via iDIN.
Wat is iDIN?
Met iDIN kunnen je klanten zich identificeren, inloggen, een elektronische handtekening plaatsen en hun leeftijd bevestigen. Dat doen ze via hun vertrouwde online bankieren-omgeving. Banken bieden zekerheid over de identiteit van personen, omdat de gebruikers zich al hebben geïdentificeerd toen zij daar klant werden.
De mogelijkheden van iDIN
Jouw klanten tonen via hun bank aan wie zij zijn met iDIN
Laat klanten inloggen op een betrouwbaar veiligheidsniveau op jouw website
Controleer op een snelle wijze de leeftijd van je klanten via iDIN
Laat klanten jouw documenten rechtsgeldig elektronisch ondertekenen via iDIN
Hoe werkt iDIN?
iDIN is een manier om de persoonsgegevens van klanten online te controleren. Dit proces lijkt op een iDEAL-betaling en is dus bekend en eenvoudig voor je klanten. Met iDIN verstrekken klanten gegevens over hun identiteit via hun bank. Ze gebruiken hun online bankieren-omgeving of bankieren-app. Voor je klanten een veilige en makkelijke manier om in te loggen op je website, om zich te identificeren of om documenten te ondertekenen. En jij bent verzekerd van de identiteit van je klant.
Is iDIN veilig en betrouwbaar?
iDIN is betrouwbaar en een veilige manier om je identiteit online te bevestigen. iDIN voldoet aan de Europese eIDAS-regelgeving. Deze wetgeving zorgt ervoor dat digitale identificatie in de EU aan strenge veiligheids- en privacyregels voldoet. Daarmee is iDIN veilig om te gebruiken voor online identificatie en transacties.
De voordelen van iDIN
Veelgestelde vragen
iDIN en Rabo Identity Services
Enthousiast over iDIN? Rabobank biedt iDIN aan als onderdeel van Rabo Identity Services. Rabo Identity Services ondersteunt organisaties met dienstverlening op het gebied van identiteit. Hiermee kunnen je klanten veilig inloggen, identificeren, ondertekenen en archiveren.