Hand van iemand gekleed in pak op tablet

Tixxio scoort met slim ticketingsysteem

Hoe kun je de verkoop en doorverkoop van tickets voor evenementen, concerten en voetbalwedstrijden veilig, eerlijk en goed organiseren? Tixxio vond daarop het antwoord via de in eigen beheer ontwikkelde totaaloplossing voor ticketing.

Groeien en promoveren

Voetbalclub Almere City FC is de eerste betaald voetbalorganisatie (bvo) die gebruik maakt van de diensten van Tixxio. ‘Het is een voetbalclub die graag wil groeien en promoveren, maar daarbij aanloopt tegen de grenzen met het huidige ticketingsysteem. Wij bieden ze daarvoor een oplossing die perfect past bij de laatste eisen die in de voetbalwereld worden gesteld’, vertelt Paul Moggré, oprichter en ceo van Tixxio.

Eén platform

Uitdaging binnen de wereld van evenementen, concerten en voetbalclubs is onder andere de verkoop van kaarten via het zogenoemde primaire en secundaire platform.

“De doorverkoop van kaarten kan leiden tot fraude, fouten en woekerprijzen. ”

Maar Tixxio maakt daaraan een einde door de primaire en secundaire verkoop te combineren op één platform’, verklaart Moggré.

‘Stel dat je kaarten hebt voor een voetbalwedstrijd maar je bent verhinderd. Of je wilt je seizoenkaart voor een wedstrijd verhuren. Eigenlijk wil je dat dit door de voetbalclub mogelijk wordt gemaakt zonder dat je de kaarten zelf hoeft aan te bieden op bijvoorbeeld Marktplaats. Wij ondersteunen de club daarbij via ons platform. Daarmee kunnen clubs bijvoorbeeld een barcode zetten op het kaartje die een bepaalde tijd vóórdat de wedstrijd begint wordt vrijgegeven. De tickets worden op naam gezet en via iDIN kan gecontroleerd worden of de juiste persoon daadwerkelijk eigenaar is van het kaartje.’

Extra features

Daarnaast biedt Tixxio via het platform apps voor supporters of leden van businessclubs. Daarmee haalt de organisatie met name de voetbalclub veel werk uit handen. Moggré: ‘In de aanloop tot een wedstrijd zijn voetbalclubs veel tijd kwijt aan bijvoorbeeld het uitprinten van kaarten en het veranderen van de namen op de tickets. Dankzij onze apps kunnen de supporters dat nu zelf regelen. Ze krijgen bovendien een overzicht voor de facturatie aan mensen die meegaan naar een wedstrijd, kunnen tickets op naam van bijvoorbeeld klanten zetten en de kaarten voor de wedstrijd delen met bezoekers. Bovendien kunnen ze gebruik maken van aantrekkelijke extra features. Zoals het kopen van credits voor wedstrijden en diners.’

Mooie samenwerking

Tixxio richt zich met de diensten op voetbalclubs op het hoogste niveau in Nederland, zegt Moggré. ‘We denken dat ons aanbod goed bij deze branche past. We voeren op dit moment met meerdere clubs gesprekken om ook bij hen ons platform uit te rollen. Maar Tixxio is ook perfect inzetbaar voor het organiseren van evenementen, festivals, concerten, theater en zelfs musea.’

De samenwerking met Rabobank biedt voor Tixxio extra mogelijkheden.

“De oplossingen die de bank biedt op het gebied van online identificeren via iDIN van Rabo Identity Services passen perfect bij ons platform. ”

Rabobank is bovendien traditioneel huisbankier van veel professionele voetbalclubs in Nederland. Dat is dus een kans om samen spelers op deze markt te benaderen. En hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de horeca, waarin de bank ook veel klanten heeft. We verwachten dan ook samen écht te kunnen scoren met ons platform bij diverse branches dankzij deze mooie samenwerking.’