Acceptatiebeleid zakelijke betaalrekening
Voor het openen van een zakelijke betaalrekening hanteren we een acceptatiebeleid. Elke aanvraag checken we aan de hand van bepaalde criteria.
Wordt ieder bedrijf geaccepteerd?
Voordat we een zakelijke betaalrekening openen, willen we graag weten wie je bent en wat je doet. Daarom stellen we een aantal vragen voordat je een betaalrekening kunt openen. Als het nodig is, hebben we soms ook aanvullende vragen aan je. Na het beantwoorden van deze vragen kan het voorkomen dat we je toch niet kunnen accepteren. Dit kan als we de conclusie trekken dat we de integriteitsrisico’s behorend bij het openen van de rekening te hoog vinden als nieuwe zakelijke klant.
Wat is een integriteitsrisico?
De integriteit van de financiële sector is van groot belang voor de samenleving. Wij leveren als bank niet alleen producten en diensten, maar maken ook betaaltransacties mogelijk tussen verschillende personen en bedrijven. Financiële criminaliteit, zoals het witwassen van geld, faciliteert misdrijven zoals kinderuitbuiting, mensenhandel, zedenmisdrijven en terrorisme. Deze criminele daden tasten de sociale en economische fundamenten van onze samenleving aan. Daarom is het belangrijk dat banken alleen zaken doen met integere personen en bedrijven. Deze integriteitsrisico’s worden daarom meegewogen in de acceptatie van een klant.
Aanvullend beleid voor de Rabo ZZP Rekening
De Rabo ZZP Rekening kun je alleen online openen als eenmanszaak óf bv met 1 eigenaar. Tijdens dit proces stellen we je een aantal vragen zodat we weten wie je bent en wat je doet. Het kan gebeuren dat we hierna toch nog vragen hebben. Als dat het geval is, kom je helaas niet in aanmerking voor de Rabo ZZP Rekening en krijg je hierover een bericht via e-mail. Je kunt mogelijk nog wel de Zakelijke Rekening online openen. In dat geval hebben we extra informatie nodig om jou en je bedrijf beter te leren kennen.