Eijsink: omnichannel-bediening is de toekomst
Van kassaleverancier tot softwarespecialist. Eijsink gaat al ruim 35 jaar mee met de tijd om de processen van klanten in bijvoorbeeld de horeca te helpen verbeteren. Voor het vergroten van het betaalgemak van consumenten werkt Eijsink samen met Rabobank.
Unieke speler
‘Wij zetten software in om de processen te verbeteren van bedrijven in met name de horeca, catering, sport, zorg en leisure’, verduidelijkt Björn Nijhuis, operationeel directeur van Eijsink. ‘Dat doen we via omnichannel-oplossingen; het selecteren, bestellen en betalen via verschillende kanalen. Zo ontzorgen we onze klanten door het leveren van fysieke kassa’s, online bestel- en afrekenmogelijkheden en zelfs hele keukenmanagementsystemen of personeelsplanning. Daarmee zijn we echt een unieke speler in de branche.’
Kassa in de hand
In de jaren ‘80 startte Eijsink oorspronkelijk als bedrijf op het gebied kantoorbenodigdheden. Al snel daarna ging de firma verder in de kassasystemen, aldus Nijhuis. ‘Daarin hebben we ons vervolgens echt gespecialiseerd. De afgelopen jaren focussen we ons steeds meer op online bestellingen en betalingen. Met de smartphone heeft iedereen immers al een kassa in de hand. Dus zijn we sinds een jaar of acht ook actief op het gebied van de softwareontwikkeling van cloudoplossingen.’
Brede dienstverlening
Zowel zeer grote als heel kleine bedrijven kunnen voor ondersteuning aankloppen bij Eijsink. ‘Van enorme cateraars met duizenden kassasystemen tot de cafetaria op de hoek die één pinoplossing gebruikt. Die kleine klanten profiteren mee van onze brede dienstverlening. We bieden ze een totaaloplossing en keuzevrijheid, waarbij een klant zelf bepaalt hoever deze wil gaan op het gebied van digitalisering en support. Dankzij geoptimaliseerde processen stijgt het rendement van onze klanten, zodat zij zich volledig kunnen richten op de gastbeleving.’
Omnichannel is de toekomst
Of die gasten nou thuis zitten, op het terras of aan de bar: de toekomst is een omnichannel-bediening, aldus Nijhuis. ‘Wij spelen daarop in met onze kassaoplossingen. Via onze systemen kan een klant op het terras bestellen bij een ober en betalen via QR. Alles kan bij ons digitaal. Onze kassaoplossingen hebben we bovendien helemaal zelf ontwikkeld. Dankzij onze eigen developers kunnen we het beste product voor de markt maken. Onze ambitie is om daarmee naast Nederland en België straks ook in de rest van Europa actief te zijn.’
Krachten gebundeld
‘Zoals wij toonaangevend zijn in de markt van besteloplossingen, is Rabobank dat als het gaat om betaaloplossingen’, zegt Nijhuis. ‘Sinds kort hebben we onze krachten gebundeld in een partnerovereenkomst. Daardoor kunnen wij onze klanten nog beter adviseren over de benodigde betaalvormen en onze systemen daarvoor perfect inrichten.
“Partijen die al Rabobank-klant zijn kunnen we eenvoudig onboarden naar Rabo Smart Pay.”
En bedrijven die elders bankieren wijzen we op de voordelen ervan. Klanten maken uiteindelijk zelf hun afwegingen. Maar de propositie van Rabo Smart Pay is in mijn ogen dusdanig goed dat klanten er graag gebruik van zullen willen maken. Wij kunnen vervolgens alle benodigde koppelingen voor ze opzetten. Samen bieden we zo een ijzersterke propositie.’