Samen de horecasector nóg beter bedienen
Jamezz biedt horecaondernemingen slimme bestel- en betaaloplossingen op een presenteerblaadje. Daardoor kunnen mensen snel en makkelijk eten en drinken bestellen vanaf het terras, op de tribune en in het theater. Een partnership met Rabobank vergroot de mogelijkheden.
Slimme besteloplossingen
In de theaterzaal alvast een drankje bestellen en afrekenen, zodat je in de pauze niet in de rij hoeft te staan. Of in de dierentuin op een willekeurige plek een bestelling plaatsen, waarna je een sms’je krijgt dat je deze ergens kunt ophalen. Maar ook vanuit een voetbalstadion of ‘gewoon’ vanaf het terras kunnen mensen gebruik maken van de slimme besteloplossingen van Jamezz. ‘In 2017 zijn we gestart met ons idee voor een betere betaaloplossing voor de horeca’, vertelt medeoprichter Mitch van den Berg van Jamezz. ‘We begonnen met een QR-applicatie waardoor je via je mobiel overal eten en drinken kunt bestellen én afrekenen.’
Continu uitbreiden
Vier jaar later biedt Jamezz véél meer oplossingen om bestellen en betalen in de horeca slimmer en eenvoudiger te maken. Van den Berg: ‘Zo hebben we een webshop voor afhaal en bezorging, waarin veel handige functionaliteiten zijn ingebouwd, zoals het spreiden van het bestellingen en variërende bezorgkosten. Voor fastfoodketens regelen we van A tot Z alle software voor bestelzuilen. Ook in de hotelsector is Jamezz razend populair voor de terrassen, het restaurant en de roomservice. Dit alles is volledig te integreren met het huidige kassasysteem. Dankzij ons eigen developmentteam kunnen we continu snel en zelfstandig onze features blijven uitbreiden.’
Meer online bestellingen
En met succes: Jamezz is inmiddels actief in veertien landen. ‘Mede door corona zien we een flinke stijging in afnemers’, zegt Van den Berg.
“Wereldwijd is het aantal online bestellingen het laatste jaar enorm toegenomen. Nu al faciliteren we meer dan 50 miljoen euro omzet voor de horeca en we verwachten dat dit in 2021 groeit tot 115 miljoen euro.”
‘Voor een belangrijk deel komt dit door de groei in afhaal en bezorging, maar als de terrassen straks weer opengaan zal het aantal online bestellingen met een enorme hoeveelheid toenemen.’
Nieuwe klanten
Jamezz verwerkt jaarlijks zo’n 5,3 miljoen betaaltransacties in de horeca. Veel partijen willen dan ook maar al te graag met de innovatieve speler in zee. ‘Wij kiezen heel bewust voor intensieve samenwerkingen om onze klanten de optimale service te kunnen verlenen. Daarom zijn we ook een partnership aangegaan met Rabobank op het gebied van online betalingen. Samen gaan we de markt op om horecaondernemers verder te helpen. We ondersteunen elkaar op het gebied van marketing, maar ook met de werving van nieuwe klanten. Zo wijzen wij ondernemers op de voordelen van Rabo Smart Pay en creëren we extra betaaltransacties. En Rabobank, dat erg actief is in de horecasector, brengt ons op hun beurt weer in contact met potentiële horecaondernemers die wij verder kunnen helpen.’