Alles voor een gastvrij onthaal

4 december 2023 9:00

Van reserveren tot afrekenen: EveryLeisure ondersteunt vakantieparken, campings en hotels bij het bieden van een gastvrije beleving. Dankzij een koppeling met Rabo Smart Pay kunnen gasten ook eenvoudig betalen op de manier die zij graag willen.

Foto van een strand

Alles voor ultieme gastbeleving

EveryOffice uit Meppel biedt slimme en innovatieve oplossingen voor ondernemers. Met het sublabel EveryLeisure richt het bedrijf zich met name op bedrijven in de leisure-branche. ‘Denk aan vakantieparken, campings, hotels, groepsaccommodaties en dagrecreatiebedrijven’, zegt oprichter en eigenaar Fokko Mulder. ‘Wij bieden deze bedrijven zowel hard- als software-oplossingen. Uiteindelijk helpen we onze klanten daarmee om de ultieme gastbeleving te bieden.’

Van reserveren tot slagboom

In totaal heeft EveryLeisure ruim 350 klanten in de leisure-branche, aldus Mulder. En dat terwijl het bedrijf eigenlijk per toeval in deze sector terecht kwam. ‘Vijftien jaar geleden kregen we met EveryOffice de vraag om voor een bedrijf in de leisure-branche een hele specifieke oplossing te ontwikkelen. Dat was een succes en al snel volgden er meer partijen. Een paar jaar later namen we ook een hardwareleverancier over, die zich met name richt op het leveren van bijvoorbeeld slagbomen, camera’s en energiebeheersystemen. Daardoor kunnen we de branche nu breed bedienen. Van innovatieve website tot een klantvriendelijk reserveringssysteem.’

Warm welkom

Mulder geeft een voorbeeld van de toegevoegde waarde van EveryLeisure: ‘Dankzij onze ondersteuning kan bijvoorbeeld een bezoeker van een vakantiepark in het reserveringssysteem z’n kenteken invoeren, waardoor deze zo het terrein kan oprijden. Bij het gehuurde huisje kan diegene via een pincode naar binnen. Daar is de verwarming en de verlichting van tevoren op afstand al aangezet. Zo zorgen we letterlijk en figuurlijk voor een warm welkom. Via een speciale app kan de gast vervolgens fietsen huren of een bowlingbaan op het park reserveren. Al deze zaken lopen via de slimme oplossingen van EveryLeisure.’

Vernieuwen en verbeteren

Zijn bedrijf kan volgens Mulder perfect inspelen op de wensen van een dynamische branche. ‘Je hebt te maken met bedrijven die elk seizoen opnieuw investeren in vernieuwing en verbetering. Op dit moment is duurzaamheid bijvoorbeeld een belangrijk thema. Dat is het gevolg van de stijgende energieprijzen, maar ook de ontwikkeling van duurzaam ondernemen en het duurzaamheidscertificaat Green Key. Daardoor zoeken onze klanten slimme oplossingen. Zoals sensoren in woningen die ervoor zorgen dat de kachel in een lagere stand gaat als de gasten het huisje uit zijn of zelfs uit als een huisje leeg is. EveryLeisure ondersteunt ze daarbij.’

Alle betalingen

Ook op het gebied van het betalingsverkeer is EveryLeisure een partner voor de leisure-branche. ‘Dankzij een koppeling met Rabo Smart Pay kunnen onze klanten die gebruikmaken van ons platform ook hun betalingsverkeer via Rabobank laten lopen. Van de online betalingen tot het pinnen aan de kassa. In het bijbehorende dashboard hebben ze vervolgens een goed overzicht over de betalingen per locatie. Vooral voor bedrijven die nu al klant van Rabobank zijn, is dat een uitkomst. Zij kunnen contact houden met hun eigen accountmanager, dat voelt dichtbij. Maar ik kan me goed voorstellen dat anderen bijvoorbeeld vanwege de tarieven overstappen naar Rabo Smart Pay. Rabobank is natuurlijk ook gewoon een hele betrouwbare partij.’


Jouw platform, mét de kracht van Rabo

Benieuwd wat Embedded Services kan toevoegen aan jouw platform?