Status zakelijke betaalopdracht
Twijfel je of een ingeplande zakelijke betaalopdracht wel is verwerkt? In internetbankieren bekijk je de status van je betaalopdrachten. Zo weet je of je de betaalopdracht opnieuw moet uitvoeren of dat deze al door ons in behandeling is genomen.
De status van je zakelijke betaalopdracht
Is je betaalopdracht (nog) niet gelukt? Dan wil je vast graag weten wat er aan de hand is. Bij iedere geplande betaalopdracht staat bij ‘Opdrachtstatus’ of hij wel of niet is verwerkt. Je vindt ‘Opdrachtstatus’ op de volgende manier.
Je ziet nu de status van je zakelijke betaalopdracht in de tabbladen ‘Actie vereist’, ‘Geagendeerd’, ‘In behandeling’
Betekenis van de status van je betaalopdracht
Hieronder zie je de verschillende statussen en wat ze betekenen.
Zit je rekening in een rekeninggroep, dan controleren we ieder half uur het saldo. Zo kan je opdracht bij voldoende saldo voor een eventuele cut-off tijd worden uitgevoerd.
Als je betaalopdracht is gelukt, zie je hem in het overzicht van je bij- en afschrijvingen. Je overboeking is dan volledig verwerkt.