Zakelijk betaalverzoek aanmaken

Stuur eenvoudig facturen of herinneringen met een zakelijk betaalverzoek. Zo krijg je sneller betaald en heb je minder gedoe met contant geld.

Zakelijk betaalverzoek aanmaken

Controleer eerst of je klant een rekening heeft bij een Nederlandse bank.

1
Klik hieronder op 'Betaalverzoek aanmaken'

Of klik op de knop 'Betaalverzoek' op de pagina 'Overzicht' in je Rabo App of internetbankieren.

2
Vul het bedrag en omschrijving in

Het te ontvangen bedrag is maximaal € 5.000. Vul bij omschrijving bijvoorbeeld het factuurnummer in.

3
Geef aan of het betaalverzoek vaker betaald kan worden

Een eenmalig betaalverzoek blijft na aanmaken maximaal 100 dagen geldig. Een betaalverzoek voor meerdere keren blijft na aanmaken 2 jaar geldig.

4
Verstuur je betaalverzoek

Dit kan via WhatsApp, sms, Facebook Messenger, QR-code of e-mail. De ontvanger kan het bedrag via de link betalen met iDeal.

Wat je moet weten over een zakelijk betaalverzoek

    Het versturen en ontvangen van een betaalverzoek is kosteloos. Je betaalt wel de standaard kosten voor het bijschrijven van een Eurobetaling (€ 0,15) op je zakelijke rekening. Wil je een betaalverzoek verwijderen? Klik nadat je bent ingelogd op 'Betaalverzoeken' en daarna op 'Openstaand'. Kies het betaalverzoek dat je wil verwijderen en klik op 'Verwijderen'. Heb je zelf te veel geld overgemaakt door een verkeerd betaalverzoek? Vraag de afzender om je geld terug te storten.

Veelgestelde vragen