Extra bestedingsruimte of eerder aflossen
Als je nu iets koopt met je Rabo BusinessCard dan ontvangt de verkoper direct een betaalbevestiging. Jij betaalt het bedrag later pas aan ons. We leggen je uit hoe dit werkt.
Maandelijkse afschrijving Rabo BusinessCard
Elke maand schrijven we je creditcardbetalingen af van de zakelijke betaalrekening waaraan je Rabo BusinessCard is gekoppeld. Dit doen we altijd tegen het einde van de maand. Zo weet jij waar je aan toe bent. Ook wanneer er onvoldoende saldo op de zakelijke betaalrekening staat, schrijven we je creditcardbetalingen af.
Eigen geld overmaken voor extra bestedingsruimte of eerder aflossen
Heb je extra bestedingsruimte nodig of wil je aflossen? Dit regel je het snelst door met Rabo Business Banking een overboeking te doen van de betaalrekening waaraan je creditcard is gekoppeld. Zo kun je toch die grote aankoop met je creditcard betalen. Of wordt er tegen het einde van de maand een kleiner bedrag, of zelfs helemaal niets afgeschreven.
Saldo verrekenen
Met een overboeking ontstaat er saldo op je Rabo BusinessCard. Op het moment van de maandelijkse afschrijving verrekenen we het saldo met het bedrag van de afschrijving. Is er daarna nog saldo over, dan maken we dat gelijk automatisch over naar je zakelijke betaalrekening.
Je doet de overboeking naar één van de hieronder vermelde rekeningnummers. Het is belangrijk dat je in de omschrijving je 16-cijferige creditcardnummer (zonder punten) opneemt. Er geldt hiervoor geen bedragslimiet.
Denk eraan om het 16-cijferige creditcardnummer in de omschrijving op te nemen.
Denk eraan om het 16-cijferige creditcardnummer (zonder puntjes tussen de cijfers) in de omschrijving op te nemen.
Verwerkingstijd
Bij een overboeking met een overschrijvingsformulier staat het bedrag enkele werkdagen na de verzenddatum van het formulier op je Rabo BusinessCard.
Bij een overboeking die via de Rabo App of internetbankieren succesvol verzonden is vóór 19.15 uur én die als uitvoerdatum dezelfde dag heeft, geldt:
Overboekingen waarbij in de omschrijving het creditcardnummer niet of onjuist is ingevuld, of die gedaan zijn vanaf een rekening waaraan de creditcard niet is gekoppeld, worden niet verwerkt. Het bedrag van een niet verwerkte overboeking wordt binnen enkele werkdagen teruggestort naar de betaalrekening waarmee is geboekt.
Periodieke overboeking
Heb je regelmatig meer bestedingsruimte nodig dan de limiet van je creditcard, stel dan een frequentie in bij de overboeking. Bijvoorbeeld maandelijks.
Saldo creditcard overmaken naar zakelijke betaalrekening
Saldo op je creditcard kan op verschillende manieren ontstaan. Bijvoorbeeld door:
Na de verrekening aan het einde van elke kalendermaand, kijken we of er nog saldo op je Rabo BusinessCard staat. Als dat zo is, ontvang je het automatisch op je zakelijke betaalrekening. Daar hoef je niets voor te doen.
Het is ook mogelijk om vóór het moment van de automatische verrekening geld over te maken van je Rabo BusinessCard naar je zakelijke betaalrekening. Dat kan alleen als je saldo op je Rabo BusinessCard hebt.
Zakelijke betalingen en afschrijvingen bekijken
Wil je je creditcardbetalingen en afschrijvingen bekijken of wil je weten hoeveel je deze maand nog kunt besteden? In internetbankieren en in de Rabo App vind je een handig overzicht onder 'Overzicht' - 'Creditcards'. Handig voor je boekhouding en belastingaangifte.