Adressen importeren en exporteren
Je kunt ze natuurlijk met de hand overtypen maar als je een groot adressenbestand hebt, is het handiger om al je adressen met één druk op de knop te importeren of exporteren. Dit regel je in je Adresboek in internetbankieren. In de Rabo App is dit nog niet mogelijk.
Alle adressen overschrijven
Wil je alle adressen in je Adresboek overschrijven met je nieuwe bestand? Vink dan 'Overschrijf het gehele adresboek met de adressen uit het bestand' aan.
Let op: alle adressen uit je huidige adresboek worden dan overschreven. Adressen die niet in het geïmporteerde CSV-bestand zitten, verdwijnen.
Wil je dit niet? Zet dan geen vinkje bij 'Overschrijf het gehele adresboek met de adressen uit het bestand'. Bij importeren verwijder je de al aanwezige adressen in het adresboek dan niet. Je breidt de adressen uit met de door jou geïmporteerde nieuwe adressen en met wijzigingen in bestaande adressen.
Foutmeldingen bij importeren adressenbestand
Het kan gebeuren dat je een fout hebt gemaakt in je CSV-bestand. Je hebt bijvoorbeeld een karakter gebruikt dat niet is toegestaan. Heb je minder dan 16 fouten in je bestand? Dan krijg je bij het importeren in het rood een foutmelding te zien. In die foutmelding lees je waar de fout zit. Als je meer dan één fout hebt, zie je de foutmeldingen onder elkaar staan. Bij minder dan 16 foute adressen in het bestand, kunnen de goede adressen toch worden verwerkt.
Staan er meer dan 16 fouten in het bestand? Dan worden er geen adressen geïmporteerd en krijg je in het rood de melding dat het bestand te veel fouten bevat. Ga eerst aan de slag met je bestand om de fouten eruit te halen. Importeer het bestand daarna opnieuw.
Tip! Je kunt geen nieuwe import starten als er nog een import loopt.
Kun je het bestand niet importeren vanwege een technische fout? Probeer het dan later nog eens of neem contact met ons op.
Toegestane karakters in adressenbestand
De volgende karakters zijn toegestaan in je bestand: