Veelgestelde vragen over inkomensbeheer
Voor jou als professioneel inkomensbeheerder hebben we een aantal veelgestelde vragen op een rij gezet.
Veelgestelde vragen
Bewind
Een beheerrekening is altijd een Rabo BasisPakket. Dit doen we bij een aanmelding.
Budget
Voor een beheerrekening openen we altijd een nieuw Rabo BasisPakket. Dit doen we bij een aanmelding.
Bewind
Voor een leefgeldrekening open we altijd een nieuw Rabo DirectPakket. Dit zijn de belangrijkste kenmerken.
Budget
De leefgeldrekening is altijd een Rabo DirectPakket. Dit zijn de belangrijkste kenmerken.
Als je kiest voor een spaarrekening openen wij altijd een Rabo SpaarRekening. Een andere spaarrekening is niet mogelijk. Dit zijn de belangrijkste kenmerken:
Voor het aanvragen van een nieuwe rekening moet je als professionele inkomensbeheerder een mantelovereenkomst met ons hebben afgesloten. Heb je geen mantelovereenkomst? Dan kun je ook geen nieuwe rekeningen aanvragen.
Heb je wel een mantelovereenkomst? Dan kun je een nieuwe beheerrekening, leefgeldrekening of spaarrekening voor je klant aanvragen in internetbankieren of met het aanvraagformulier.
Is er een een 06-nummer opgegeven voor activatie van de pas? Dan sturen we de pas inactief op naar het opgegeven adres. Jij of jouw klant kan de pas zelf activeren.
Is er geen 06-nummer opgegeven? Dan sturen we de geactiveerde pas op naar het woonadres van de klant. Jouw klant moet zich dan legitimeren voor ontvangst van de nieuwe pas.
Voor klanten onder bewind/curatele gebruiken wij het correspondentieadres van de organisatie zoals deze bij ons bekend is. Voor budgetbeheer is dit het woonadres van de klant.
Rabobank volmacht
Afgegeven volmachten voor de rekeningen van de klant worden beëindigd. Heeft de klant een volmacht gekregen om een rekening van iemand anders te gebruiken? Dan stopt ook deze volmacht.
Notariële volmacht
Heeft de klant een notariële volmacht aan iemand anders gegeven of een notariële volmacht gekregen om een rekening van iemand anders te gebruiken? Dan blijft deze volmacht in principe doorlopen.
Wil je dat de klant geen gebruik meer kan maken van deze volmacht? Dan horen wij dit graag.
Vragen over producten van Interpolis stel je aan inkomensbeheer@rabobank.nl. Voor vragen over de Interpolis Zorgverzekering ga je naar deze webpagina van Interpolis.
Neem vooraf via de chat contact met ons op, om het dossier met ons door te spreken.