Zakelijke spaarrekening opzeggen

Je stopt met je bedrijf of je verhuist je spaargeld liever naar een andere rekening. Wat doe je dan met je oude zakelijke spaarrekening? Je zegt hem zelf op in internetbankieren of de Rabo App.

Zakelijke spaarrekening zelf opzeggen

Er zijn 3 zakelijke spaarrekeningen die je via internetbankieren of de Rabo App kunt opzeggen:

    Rabo BedrijfsSpaarRekening Rabo TijdslotSparen (zorg eerst dat er maximaal € 100 op de spaarrekening staat) Rabo DoelSparen*

* Let bij Rabo DoelSparen wel op het volgende: Ook tijdens een inlegperiode kun je de overeenkomst opzeggen. Je betaalt dan opnamekosten. Je kunt er ook voor kiezen om de overeenkomst op te zeggen met ingang van de einddatum van de inlegperiode. Dan betaal je geen opnamekosten. Zeg je de overeenkomst op na de inlegperiode? Dan stopt de overeenkomst meteen. Je betaalt dan ook geen opnamekosten.

Zo zeg je je zakelijke spaarrekening online op

Je zakelijke spaarrekening online opzeggen regel je in internetbankieren of de Rabo App. Doe je je zakelijke bankzaken niet online? Geen probleem! Neem contact met ons op en wij zeggen de spaarrekening voor je op.

1
Inloggen

Log in in internetbankieren of de Rabo App.

2
Ga naar 'Overzicht'
3
Kies voor 'Betalen en ontvangen'
4
Klik op 'Rekeningen'

Heb je meerdere spaarrekeningen, dan zie je hier een overzicht.

5
Klik op de 3 puntjes achter de spaarrekening die je wilt opzeggen
6
Kies voor 'Rekeningdetails bekijken'
7
Klik onderaan de pagina op 'Spaarrekening opzeggen'
8
Kies je rekening waar we het tegoed en de rente naar overboeken

Dit mag een andere rekening zijn bij Rabobank dan de rekening die was gekoppeld aan je spaarrekening. Heb je geen andere rekening bij Rabobank? Neem dan contact met ons op.

9
Klik op 'Volgende'
10
Controleer je gegevens

Lees de beëindigingsovereenkomst en zet een vinkje als je akkoord gaat.

11
Kies voor 'Ondertekenen'

Zakelijke spaarrekeningen die je niet online kunt opzeggen

Een Rabo Deposito kun je niet online opzeggen. Het tegoed op deze spaarrekening staat namelijk vast tot de afgesproken vervaldatum. Deze vervaldatum heb je zelf gekozen bij het openen of verlengen van je rekening. Deze datum kun je vinden in internetbankieren of de Rabo App onder ‘Rekeningdetails’ van de Rabo Deposito of in de overeenkomst. Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen