Feestelijke afsluiting Rabo Willem II Foodtour 2025

18 april 2025 18:58

Ruim 600 leerlingen uit groep 6, 7 en 8 van 15 basisscholen uit de regio namen dit jaar deel aan de Rabo Willem II Foodtour. Een interactief digitaal lesprogramma over gezonde en duurzame voeding. De Foodtour is een initiatief van Willem II Betrokken en Rabobank, in samenwerking met JOGG en Sportbedrijf Tilburg. Dit jaar vond de vierde editie plaats.

Foodclinic Rabo Willem II Foodtour Kingo

Volop energie tijdens de Foodclinic

Traditioneel sluit de Rabo Willem II Foodtour af met de Foodclinic. In het Koning Willem II stadion genoten dinsdag 15 april vijf klassen van basisscholen ’t Schrijverke uit Goirle, Prinsenbos uit Gilze, OC Leijpark (2) en Kindcentrum Christoffel uit Tilburg van een energievolle ochtend. De leerlingen zetten zich in tijdens sportactiviteiten, ze stelden hun eigen lunchbox samen, maakten vlaggetjes en gingen op ‘fotohunt’ door het Koning Willem II stadion. Na afloop werden de leerlingen getrakteerd op een oefenwedstrijd van Willem II tegen ADO Den Haag. Een meer dan enerverende ochtend waarbij ook de winnaar bekend werd gemaakt: Kindcentrum Christoffel!

Vernieuwde opzet

In het lesprogramma van de Rabo Willem II Foodtour leren de leerlingen over gezonde en duurzame voeding. Dit jaar is het programma nóg leuker geworden. Met een nieuwe lay-out en eigentijdse thema’s gaat het over alles wat met voedsel te maken heeft. Ook beweging is vanaf nu onderdeel van de Foodtour. De Foodtour gaat de gymzalen in met leuke en leerzame spellen.
Tijdens de Foodtour maken leerlingen opdrachten over verschillende onderwerpen en leveren een creatief eindwerkstuk in. Klassen kunnen ook kiezen voor gastlessen van ContourdeTwern zoals de Supermarktsafari of de workshop Wipe your Mindbug.

Ondersteuning Rabobank

Willem II Betrokken en Rabobank zetten zich samen in voor de maatschappij en hechten veel waarde aan gezonde voeding. Vanuit het partnerschap met Willem II Betrokken ondersteunt Rabobank de Foodtour met een financiële bijdrage. Daarnaast hebben verschillende collega’s coöperatieve uren ingezet tijdens de Supermarktsafari en de Foodclinic.

Impressie Foodclinic

De video hieronder laat een impressie van de succesvolle Foodclinic zien.


Foto en film: Willem II Media