Strategie
De Rabobank is een unieke bank, met sterke coöperatieve wortels. We activeren lokale netwerken, dragen bij aan gemeenschappen en ondersteunen maatschappelijke transities. Voortbouwend op onze missie "Growing a better world together" is het onze ambitie om onze leidende positie in Nederland te versterken, wereldwijd de Food & Agri bank bij uitstek te zijn en wereldwijd marktleider te zijn op het gebied van vendor finance.
Duurzaamheid
Toekomstbestendig leven, wonen en ondernemen, met genoeg gezond voedsel voor iedereen. Daaraan willen wij een bijdrage leveren.
Als coöperatieve bank hebben we duurzaamheid geïntegreerd in onze bedrijfsvoering. Onze inclusieve benadering is erop gericht om klanten en stakeholders stap voor stap te laten verduurzamen. Daarvoor zetten we onze financiële oplossingen, kennis en toegang tot netwerken in.
Vanuit onze coöperatieve mentaliteit werken we bovendien samen aan oplossingen waar iedereen beter van wordt. Goed voor onze klanten, de samenleving én de wereld om ons heen. Zo stimuleren we de transitie naar een duurzame wereld waarin zorg voor mens, natuur en klimaat hand in hand gaan met nieuwe verdienmodellen. We ondersteunen de Sustainable Development Goals (SDG’s). Daarbij focussen we op het leveren van een bijdrage aan de energie- en voedseltransitie en de realisatie van een circulaire economie.
Onze duurzaamheid strategie
“Wij geloven dat het bereiken van een duurzame wereld een inclusieve aanpak vereist. Als organisatie in ons dagelijks werk en in de relatie met onze klanten. Wij kunnen en moeten onze klanten helpen door het aanbieden van kennis, netwerk en/of financiering in hun transitie naar een duurzaam bedrijfsmodel, "to grow a better world together". Aafke Keizer, Chief Sustainability Officer
Vier pijlers
Behalve een ijzersterke bank, willen we vooral een betekenisvolle coöperatie zijn. Om dat waar te kunnen maken, hebben we vier pijlers opgesteld die samen onze strategie vormen.