Pincode creditcard vergeten, kwijt of wijzigen

Weet je niet meer wat de pincode van je creditcard is? Vraag dan online zelf een nieuwe aan. Ook als je je pincode wel weet, maar liever een andere wil, pas je dat zelf aan. We leggen uit hoe je dat doet.

Zo vraag je een nieuwe pincode aan

1
Inloggen

Log in in internetbankieren of de Rabo App

2
Ga naar 'Instellingen'
3
Klik op 'Betaalpassen en creditcards' en ga naar 'Creditcards'
4
Selecteer de creditcard

En kies 'Pincode opvragen'

5
Selecteer het adres en klik op 'Pincode opvragen'

Je ontvangt de nieuwe pincode uiterlijk op de derde werkdag nadat je de code hebt opgevraagd. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op.

Direct een betaling doen

Sta je net op het punt een betaling te doen en weet je je pincode niet meer? Het opvragen van je pincode duurt 3 werkdagen. Betaal daarom tot die tijd op een andere manier, bijvoorbeeld met je betaalpas of met een overschrijving.

Je creditcard gebruiken zonder pincode

In sommige gevallen kun je ook zonder pincode betalen met je creditcard. Dit heet contactloos betalen en dat is aan een aantal voorwaarden verbonden.

Een eigen pincode kiezen of wijzigen

Weet je een makkelijker te onthouden pincode of wil je om een andere reden een nieuwe code? Je kiest zelf kosteloos je eigen pincode, gewoon bij een Geldmaat. Voer de huidige pincode in en kies voor de menu-optie ‘Pincode wijzigen’.