Beleggingsverzekering
Je hebt een beleggingsverzekering bij Rabobank. Het doel van deze verzekering is om vermogen op te bouwen. Bijvoorbeeld als aanvulling op je pensioen of voor het aflossen van een hypotheek. Met je beleggingsverzekering leg je periodiek (bijvoorbeeld elke maand) een vast bedrag in. Of je hebt aan het begin van de looptijd in één keer een bedrag ingelegd, een zogenoemde koopsom. (Een deel van) deze inleg wordt belegd in beleggingsfondsen.
De opbrengst van je beleggingsverzekering
De waarde van een beleggingsverzekering aan het einde van de looptijd staat niet vast. Die hangt vooral af van de ontwikkeling van de beurskoersen. Veranderingen in je persoonlijke situatie kunnen ook invloed hebben op je beleggingsverzekering. Daarom vinden we het belangrijk dat je controleert of je je beleggingsdoel haalt en of de verzekering nog bij je past.
Wat bepaalt de uiteindelijke opbrengst?
Hoeveel vermogen je opbouwt met een beleggingsverzekering hangt af van een aantal factoren:
Hoe werkt een beleggingsverzekering?
In deze animatie leggen we je uit wat er met je premie gebeurt en hoe het komt dat je soms met een beleggingsverzekering minder vermogen opbouwt dan verwacht.
Een beleggingsverzekering die bij jou past
Wij vinden het belangrijk dat je beleggingsverzekering bij je past, nu en in de toekomst. Daarom nodigen we je graag uit voor een gesprek waarin we de verzekering doornemen en kijken naar eventuele veranderingen in jouw situatie. Lees hieronder hoe dit werkt.
Eens in de drie tot vijf jaar ontvang je een uitnodiging voor een gesprek over je beleggingsverzekering.
Naar aanleiding van de brief belt een adviseur van team beheer particulieren om een afspraak te plannen.
Je ontvangt een afspraakbevestiging met een inlogcode. Met deze inlogcode kun je tijdens het gesprek meekijken op het scherm van de adviseur.
Tijdens het gesprek nemen we door hoe je beleggingsverzekering ervoor staat en of het nog doet wat jij ervan verwacht. Ook kijken we of je voldoende vermogen opbouwt voor je doel en of er (fiscale) veranderingen zijn.
Indien gewenst (als resultaat van het gesprek), wordt je beleggingsverzekering aangepast.
Veel gestelde vragen
Extra gesprek aanvragen
Naast het gesprek dat wij eens in de drie tot vijf jaar aanbieden, kun je hieronder ook kosteloos een extra gesprek aanvragen. Dit kan handig zijn als bijvoorbeeld je situatie wijzigt of als je niet zeker weet of je verzekering nog bij je past.
Vraag een gesprek aan via onderstaand afspraakformulier. Vul hierbij de gegevens in van de persoon van wie de verzekering is.