Gestort geld mogelijk vals
Heb je nét allemaal euro’s gestort en staat het bedrag niet (volledig) op je rekening? We hebben het geld niet (volledig) op je rekening gezet omdat het geld vermoedelijk vals is. Ontzettend vervelend natuurlijk als je je geld kwijt bent en niet kunt gebruiken. We leggen je uit waarom we dit doen en wat je kunt verwachten.
Wat we met je geld doen
- We nemen je geld in
Biljetten die vermoedelijk vals zijn, storten we niet op je rekening. Op de bon zie je onder ‘Denominatie’ om hoeveel bankbiljetten het gaat. - We onderzoeken of de biljetten echt zijn
Na dit onderzoek sturen we de biljetten naar De Nederlandsche Bank (DNB). Dit is volgens de wet verplicht. DNB onderzoekt het geld opnieuw en bepaalt of het vals is. - We storten je geld terug of sturen een brief
Is je geld niet vals? Dan storten we het geld binnen 3 weken terug op je rekening. Is je geld vals? Dan sturen we je binnen 6 weken een brief. Je krijgt geen geld terug.
Veelgestelde vragen
Hulp nodig?
Online klantenservice
Vind je antwoord zelf online
Stel 24/7 je vraag via chat
Sneller antwoord op je vraag
Bel met een van onze medewerkers
Houd rekening met wachttijd
Vind een Rabobank kantoor
Locaties en openingstijden