Fraude of misbruik van je creditcard

Hè nee, je bent altijd zo voorzichtig en is het nu toch gebeurd. Iemand heeft jouw creditcardgegevens achterhaald. Of dat vermoeden heb je in ieder geval. Blokkeer dan eerst je kaart online of neem direct contact met ons op. De rest komt later.

Direct je creditcard blokkeren

Je RaboCard of Rabo GoldCard blokkeren doe je eenvoudig in de Rabo App of internetbankieren.

Neem contact met ons op

Lukt het niet om zelf je creditcard te blokkeren, bel dan met de Alarmlijn: +31 88 722 66 00 (24 uur per dag, 7 dagen per week). Dan blokkeren wij direct je creditcard. Zodra je card is geblokkeerd, kan een ander er niets meer mee doen. Je krijgt meteen advies of je het beste alleen een nieuwe pincode aanvraagt of een nieuwe creditcard.

Fraude of misbruik melden

Heeft iemand met jouw creditcard betaald zonder jouw toestemming? Of zie je op het afschrift van je creditcard een bedrag dat onterecht is afgeschreven? Bel dan de Alarmlijn: +31 88 722 66 00 (24 uur per dag, 7 dagen per week).

Wij proberen voor je uit te zoeken wat er precies is gebeurd. We kijken daarbij ook of je recht hebt op een terugbetaling door de verkoper of in aanmerking komt voor een vergoeding van ons.

Wil je meer weten over een vergoeding na fraude, misbruik of een onterechte afschrijving? Lees dan onze voorwaarden voor betalen en online diensten.

Veilig betalen met je creditcard

Voorkom fraude en misbruik en ga veilig met je creditcard om. Bekijk onze tips.