Een BKR-verzoek indienen
Klopt je BKR-registratie niet of wil je deze laten verwijderen? Dan kun je een verzoek indienen bij de BKR Desk van Rabobank. Op deze pagina lees je hoe je dat doet.
Een BKR-verzoek indienen
Een negatieve BKR-registratie kan een probleem zijn bij het afsluiten van een lening of het kopen van een huis. Wil je je registratie laten aanpassen of verwijderen? Dan kun je een verzoek indienen bij de BKR Desk. Hiervoor vul je het webformulier in. Je hebt 3 opties:
Documenten om je verzoek te onderbouwen
Soms vragen we om documenten die je verzoek onderbouwen. Welke dat zijn, hangt af van je verzoek. Het is belangrijk dat je deze aanvullende documenten met ons deelt. Hoe beter je je verzoek onderbouwt, hoe sneller we het kunnen beoordelen.
Vragen we niet naar een bepaald document, maar denk je zelf dat het toch belangrijk is? Stuur dit dan ook mee.
Documenten indienen
In het formulier geef je aan welke documenten je hebt. Die kun je niet meteen uploaden. Wanneer je het formulier hebt ingevuld en verzonden, krijg je van ons een ontvangstbevestiging per e-mail. In die e-mail vragen we je om de documenten die je in het formulier hebt genoemd naar ons toe te sturen. Je kunt de e-mail beantwoorden en je documenten toevoegen als bijlage.
Let op: als je ons onderbouwende documenten toestuurt, betekent het niet automatisch dat je BKR-registratie ook wordt aangepast of verwijderd. Dit hangt altijd af van de uitkomst van ons onderzoek.
Ontvangstbevestiging
Nadat je het formulier hebt verzonden, krijg je een ontvangstbevestiging per e-mail. Hierin vind je ook het referentienummer van je verzoek.
Let op: soms komt onze e-mail tussen de spam terecht. Houd daarom ook je spamfolder in de gaten.
Reactietermijn
Als we het ingevulde formulier en je documenten hebben ontvangen, gaan we voor je aan de slag. We doen ons best om zo snel mogelijk te reageren. Je ontvangt onze beslissing binnen één maand per e-mail.