Vrouwelijke dierenarts met rode kat in praktijk

Rabo SmartPin voor ondernemers: dierenarts

Al 18 jaar is de van oorsprong Italiaanse Debora Stefanile dierenarts. Met haar Nederlandse partner Carel Krieger runt ze een praktijk in Valkenburg. Ze beschikken sinds de oprichting van de praktijk over Rabo SmartPin. De beste oplossing, bleek na een vergelijking met vaste pinapparaten. “Het is bijzonder praktisch, zeker voor kleine ondernemers zoals wij, die klanten laten pinnen in de praktijk en bij huisvisites. Ook qua kosten is het goed te overzien.” Rabo SmartPin is de mobiele pinoplossing voor de ondernemer die zijn klanten het gemak van pinnen wil aanbieden. Klanten betalen via je smartphone of tablet met de Rabo SmartPin kaartlezer.

Infographic over betalingen bij de dierenarts. Aantal SmartPin-apparaten: 1. Gemiddeld aantal transacties per dag: 15. Gemiddeld transactiebedrag: 10 tot 1000 euro.

Rabo SmartPin scheelt afstortkosten

Naast de behandeling van gezelschapsdieren in de praktijk, brengen ze huisbezoeken aan klanten met paarden in de omgeving. Krieger: “Rabo SmartPin is ideaal voor deze visites: het kastje is klein, handzaam en overal mee naartoe te nemen.”

De hoogte van de transacties wisselt. “Mensen pinnen tussen de vijf euro voor een ontwormingskuur tot enkele honderden euro’s voor een operatie, zowel in onze praktijk als bij huisvisites. Steeds meer mensen vragen of ze kunnen pinnen en wij juichen dit zelf ook toe."

“We hebben minder contant geld in kas, waardoor we ook minder vaak hoeven af te storten. Dit scheelt ons een hoop kosten.”

"Dit scheelt ons een hoop kosten.” In de praktijk en bij huisvisites wordt er 8 van de 10 keer gepind. “Nieuwe klanten willen eigenlijk altijd pinnen in de praktijk, bij huisvisites vragen klanten vaak al vooraf of zij kunnen pinnen.”

Rabo SmartPin is de mobiele pinoplossing voor de ondernemer die zijn klanten het gemak van pinnen wil aanbieden. Klanten betalen via je smartphone of tablet met de Rabo SmartPin kaartlezer.

Zuinig op apparaat

Krieger merkt dat hij zuinig is op zijn Rabo Smartpin. Hij ziet dat sommige klanten door het kleine formaat soms wat minder voorzichtig zijn met het apparaat. “Het heeft het formaat van een mobiele telefoon, dus sommige klanten behandelen de Rabo SmartPin soms ook zo. Dan wordt het kastje achteloos op de balie gegooid. Ik geef dan wel even aan dat ik graag voorzichtig omga met het apparaat.”

Dierenarts met lang, steil, donker haar in stal ontvangt betaling op mobiel pinapparaat

Updates

Krieger noemt nog wat verbeterpunten: “De batterij gaat gemiddeld een dag mee, dus het is handig als je hem opgeladen meeneemt.” Daarnaast checkt hij regelmatig de updates van de Rabo SmartPin App en van het besturingssysteem van zijn telefoon. “Als je telefoon een automatische update heeft, moet je de app opnieuw installeren. Tegenwoordig check ik iedere ochtend mijn telefoon op updates, omdat updaten tijd kost. Een klant staat vervolgens langer te wachten voor hij kan pinnen.”