Rabo SmartPin voor ondernemers: buitenmeubels
In 2007 werd hij ‘besmet’ met het buiten koken. Tegenwoordig combineert Erik de Waal zijn werk bij Defensie met een winkel in luxe buiten bbq’s en zelfgemaakte meubelen en accessoires in Dussen. Rabo SmartPin is de mobiele pinoplossing voor de ondernemer die zijn klanten het gemak van pinnen wil aanbieden. Klanten betalen via je smartphone of tablet met de Rabo SmartPin kaartlezer.
Reacties zijn geweldig
“Het is als een virus. Als je eenmaal op een luxere bbq als de Bastard of de Big Green Egg hebt gekookt, wil je alleen nog maar meer: beleving, smaak, alles.” Zijn winkel biedt dan ook een breed assortiment aan bbq’s, meubels, maar ook een geur- en beleefhoek met kruiden, kookaccessoires, kookboeken en alles wat De Waal’s klanten zoeken in buitenbeleving en koken.
Zowel voor de zakjes houtskool of keukengereedschap als voor de grotere aankopen gebruikt de ondernemer Rabo SmartPin: één kaartlezer in de winkel, één kaartlezer in de vrachtwagen. Er was een aantal redenen dat de ondernemer voor Rabo SmartPin koos. “Ik zag ooit op een braderie in Den Bosch een mobiel pinapparaat en was direct geïnteresseerd. Bij deze oplossing bleek je echter een percentage van 2,5% per transactie te moeten afdragen. Zo'n percentage doet bij verkoop van een van onze luxe bbq's wel zeer. Mijn zus heeft haar eigen administratiekantoor en wees me op Rabo SmartPin. De €0,15 per transactie die we moeten afdragen is voor ons natuurlijk veel interessanter.” Daarnaast worden veel bbq’s en tuinmeubelen op locatie afgeleverd. “Ik wil gewoon niet met zoveel contant geld over straat.
“Ook de klant vindt het vaak niet prettig om dergelijke bedragen cash af te rekenen. ”
De reacties van de klanten als blijkt dat ze kunnen pinnen zijn geweldig. Ik krijg vaak voor levering al de vraag of er gepind kan worden, men wil bij levering direct afrekenen. Ik denk dat 90% van de aankopen via pin wordt afgerekend.”
Rabo SmartPin is de mobiele pinoplossing voor de ondernemer die zijn klanten het gemak van pinnen wil aanbieden. Klanten betalen via je smartphone of tablet met de Rabo SmartPin kaartlezer.
Pinbon als betalingsbewijs
Na de betaling wordt altijd direct de pinbon naar de klant verstuurd. “Dit geeft de klant vertrouwen, deze kan direct in zijn e-mail zien dat hij betaald heeft.” De dagtotalen worden eens in de week uitgeprint voor de administratie. Wat ook wordt gewaardeerd is de snelheid waarmee het geld binnen 24 uur op de zakelijke rekening staat: “Ik gebruik voor de webshop een PayPal en moet altijd zelf de actie ondernemen om het geld van de PayPal naar mijn eigen rekening te krijgen. Via Rabo SmartPin gebeurt dit automatisch en ook snel, heel belangrijk voor een gezonde cashflow.”
Weten waar je aan toe bent
Kortom, de Rabo SmartPin is voor De Waal een goede mobiele pinoplossing: “Ik zou het zeker aanprijzen aan ondernemers die twijfelen over de aanschaf. Rabo SmartPin is ideaal voor onderweg, je weet waar je aan toe bent qua kosten en daarbij is het goedkoper dan een hoop andere pinoplossingen. Het biedt de ondernemer zekerheid.”