Klant telefoont naast auto met kapotte bumper op parkeerplaats schadeherstelbedrijf

Rabo SmartPin voor ondernemers: schadeauto's

“Klanten vragen wel eens voor de gein of ik ze niet ga skimmen, als ze dat kleine kastje voor het eerst zien. Maar als ze het Rabobank-logo erop zien staan, is het vertrouwen er helemaal en pinnen ze zonder problemen”. De autohandelaren die Michel Richèl laat pinnen met de Rabo SmartPin, moeten soms even wennen aan de mobiele pinoplossing, maar inmiddels zijn ze al helemaal gewend aan deze manier van betalen. Een fijne ontwikkeling voor de ondernemer, die met name de aanbetalingen voor zijn schadeauto’s via de pin laat betalen. “Vroeger was alles cash, tegenwoordig gaat alles gelukkig via overboeken of pin, dat werkt veel prettiger”. Rabo SmartPin is de mobiele pinoplossing voor de ondernemer die zijn klanten het gemak van pinnen wil aanbieden. Klanten betalen via je smartphone of tablet met de Rabo SmartPin kaartlezer.

Infographic over betalingen bij schadeherstelbedrijf. Aantal SmartPin-apparaten: 1. Gemiddeld aantal transacties per dag: 10. Gemiddeld transactiebedrag: 100 tot 1000+ euro

Rabo SmartPin volledig in systeem

Hij was één van de eerste ondernemers in IJsselstein die de Rabo SmartPin in gebruik nam en heeft nooit problemen ondervonden in werking of techniek. “Soms valt mijn wifi even weg, maar dat ligt vooral aan mijn netwerkverbinding en zeker niet aan Rabo SmartPin. Of er is een update nodig, maar die wordt netjes aangegeven en is altijd zo geïnstalleerd”.

Rabo SmartPin is de mobiele pinoplossing voor de ondernemer die zijn klanten het gemak van pinnen wil aanbieden. Klanten betalen via je smartphone of tablet met de Rabo SmartPin kaartlezer.

Klant rekent af bij schadeherstelbedrijf met SmartPin

Volledig in het systeem

Gemiddeld wordt de Rabo SmartPin tien keer per week gebruikt door alle werknemers. Hij prijkt naast de Ipad Mini waaraan hij is gekoppeld op de toonbank. Bedrag invoeren, pinnen, kassabon mailen naar de bedrijfsinbox, dubbel printen voor zowel de klant als de eigen boekhouding; de Rabo SmartPin zit volledig in het systeem.

“Vroeger was alles cash, tegenwoordig gaat alles gelukkig via overboeken of pin, dat werkt veel prettiger.”

Richel is erg tevreden, maar heeft toch een suggestie: “Die kassabon mailen is erg handig, maar het zou nog mooier zijn als je vanuit de app direct zou kunnen afdrukken. Onze klanten willen toch een betaalbewijs op papier, daar kan ik niet aankomen met de mededeling dat ik wel een bon naar ze toestuur.” Liefst alles nog even op papier dus, maar “daarin zijn wij ook wel erg traditioneel.”

Slimme oplossing

“Wat ik een prettig idee vind, is dat ik direct zaken doe met de Rabobank. Er zit geen derde partij tussen die geld moet verdienen. Alles is met één kastje direct bij de bank geregeld. Zeker in combinatie met de grote aanbetalingen die ik afreken, zijn de transactiekosten van €0,15 minimaal.” “Tip aan wie twijfelt? Gewoon doen! Zeker als je niet de hele dag door transacties hebt zijn de kosten voor de Rabo SmartPin veel slimmer. Het werkt snel, op je eigen Wifi-netwerk, zonder telefoonlijn of andere ongemakken.”