Rabo SmartPin voor ondernemers: kapper
“Ik heb al twee ondernemers aan een Rabo SmartPin geholpen, zo enthousiast ben ik er zelf over.” Kapster Ilse van den Boom rijdt sinds het voorjaar van 2016 rond in haar ‘Haartruuk’. “Vooral op festivals waar mensen alleen muntjes en een pinpas bij zich hebben, zijn mensen blij verrast al ze kunnen pinnen.” Rabo SmartPin is de mobiele pinoplossing voor de ondernemer die zijn klanten het gemak van pinnen wil aanbieden. Klanten betalen via je smartphone of tablet met de Rabo SmartPin kaartlezer.
Rabo SmartPin is de mobiele pinoplossing voor de ondernemer die zijn klanten het gemak van pinnen wil aanbieden. Klanten betalen via je smartphone of tablet met de Rabo SmartPin kaartlezer.
Extra service voor klant
Na 14 jaar een goedlopende kapsalon met een vaste klantenkring te hebben gehad in Berlicum, begon het te kriebelen. “We waren op reis en ik merkte dat ik in principe over de hele wereld mijn vak kan uitoefenen.” Het idee van een mobiele kapsalon werd geboren, gebouwd en inmiddels rijdt Ilse als enige in Nederland met haar kapsalon in truckvorm verschillende festivals en evenementen af, afgewisseld met knippen en kleuren aan huis. “Rabo SmartPin is zo makkelijk en vooral goedkoop. Daarnaast is het pinnen een betaalservice waar je als ondernemer niet meer omheen kunt.”
Goedkope pinoplossing
“Ik weet iedere maand precies wat ik aan pinnen kwijt ben, de kosten zijn helder en overzichtelijk. Ik heb meerdere mobiele pinoplossingen bekeken, maar Rabo SmartPin was simpelweg het goedkoopste voor mij.”
“Ik kan eerlijk zeggen dat mijn omzet wordt vergroot door Rabo SmartPin”
Naast de lage kosten van Rabo SmartPin vindt Ilse de compacte pinoplossing vooral ook handig en snel. “Een pinbetaling doen kost je minder dan een halve minuut tijd”, vervolgt ze, peuterend aan het plastic beschermlaagje van haar splinternieuw kaartlezer. “De eerste kaartlezer ging stuk, even bellen met Supportdesk en ik kreeg direct een nieuwe toegestuurd, echte topservice.”
Je biedt bepaalde service
Ilse biedt een totaaladvies aan haar klanten, van advies tot knippen, kleuren en finish. Ze werkt daarbij met hoogwaardige producten. “Daar hoort gewoon een pinmogelijkheid bij, je biedt een bepaalde service en men verwacht deze mogelijkheid van betalen dan ook.” Grootste voordeel is de omzet: “Ik kan eerlijk zeggen dat mijn omzet wordt vergroot door de Rabo SmartPin.” Vooral op festivals waar mensen alleen muntjes en een pinpas bij zich hebben, zijn mensen blij verrast al ze kunnen pinnen. “Kunnen ze toch hun haar laten opsteken, geknipt worden of een lekker haarproduct kopen.”
Handig voor de administratie
De laptop voor onderweg stond al klaar, maar uiteindelijk gebruikt Ilse nog altijd haar traditionele kaartenbak met klantkaarten en Rabo SmartPin. “Groot voordeel is dat mijn administratie onderweg al voor een groot deel is gedaan. Vanuit de app zet ik de dagtotalen rechtstreeks in mijn boekhoudprogramma op mijn laptop thuis.” En zo verdwijnt de kaartlezer weer in de oude cameratas in de la, zijn vaste plek in de Haartruuk.