Man aan het werk

Inzicht in klanten met een Rabobank Hypotheek

De Rabobank Intermediair Omgeving (RIO) biedt inzicht in je hypotheekaanvragen en de status van deze aanvragen. Zo weten jij en je klant nog beter waar jullie aan toe zijn tijdens het aanvraagproces. Daarnaast biedt RIO je inzicht in bestaande hypotheken. Wel zo handig, want zo geef jij je klant ook tijdens de looptijd van de hypotheek de juiste aandacht. Rabobank wil je optimaal faciliteren en ondersteunen op het gebied van nieuwe en bestaande hypotheken. We zorgen er daarom voor dat er steeds meer mogelijk is in RIO.

Illustratie laptop

Daarom RIO

Een aantal voordelen op een rij:

    De real time status van al je hypotheekaanvragen en de bijbehorende informatie Direct inzicht en overzicht in de hypotheekgegevens van klanten Signalen ter ondersteuning van de klantbediening

Alleen mogelijk wanneer je toegang tot RIO hebt gekregen

Wat is RIO?

RIO geeft online inzicht in hypotheekaanvragen en de hypotheekgegevens van klanten met een Rabobank hypotheek. Bijvoorbeeld de realtime status van je lopende hypotheekaanvragen en gegevens van hypotheken die wij actief aanbieden in ons assortiment. Denk hierbij aan leningen, onderpanden en voorwaarden. Zo zie je in één oogopslag hoe je klant ervoor staat.

Nieuwsgierig? Bekijk deze teaser.

Klantgegevens

Sinds 1 april 2020 is in de hypotheekofferte vastgelegd wie de adviseur van de klant is. Op basis hiervan delen wij gegevens van de klant met jou. Zo kun jij je klant adviseren en het beheer van de hypotheek uitvoeren.

Een Intermediair van een klant van vóór 1 april 2020 heeft de mogelijkheid om de hypotheekgegevens inzichtelijk te krijgen in RIO. Er moet dan een adviseurswijziging plaatsvinden. Hier lees je meer over in de Rabobank Intermediair Gids (RIG)

laptop

Wat betekent RIO voor jou?

In RIO vind je al je hypotheekaanvragen en de real time status van deze aanvragen op één plek. Daarnaast geven we in RIO signalen af, zodat je snel en eenvoudig kunt bepalen welke handelingen relevant zijn voor jouw klanten. Wel zo makkelijk.

Is er sprake van een aanpassing in de hypotheek? Alle relevante documentatie en hulpmiddelen om de wijziging goed door te voeren staan in RIO. Ook kun je er rentestanden raadplegen. Hiermee ondersteunen we je bij het beheer van je Rabobank klantportefeuille.

Liever fysiek de gegevens bij de hand voor als je met de klant in gesprek gaat? Dat kan natuurlijk ook. Je kunt eenvoudig een PDF met de hypotheekgegevens van de klant printen, zodat jij je kunt richten op het gesprek.

Heb je nog geen toegang tot RIO, maar wil je dit wel? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer (088) 72 68 240 van het team Centraal Support Intermediair. We helpen je graag verder.

Samenwerken met de Rabobank

Heb je nog geen aansluiting bij de Rabobank, maar ben je wel geïnteresseerd in een samenwerking?