Zakelijke betaalpas blokkeren

Wil je een betaling doen, maar kun je je zakelijke betaalpas nergens vinden? Is je pas gestolen of ligt hij misschien nog ergens tussen een van de vele stapels papier op kantoor? Dan kun je je betaalpas het beste blokkeren. We vertellen je hier hoe je dat kunt doen.

Zakelijke betaalpas tijdelijk blokkeren

Verwacht je de betaalpas nog terug te vinden en kun je inloggen zonder betaalpas? Dan kun je de pas zelf tijdelijk blokkeren. Dit gaat het snelst via de Rabo App.

1
Inloggen

Log in in de Rabo App

2
Ga naar 'Instellingen'
3
Kies 'Passen en creditcards'
4
Kies 'Betaalpassen'

En selecteer de juiste pas

5
Klik op 'Betaalpas blokkeren'
6
Verplaats het schuifje zodat het wit is

De betaalpas is nu geblokkeerd, je ontvangt hier een bevestiging van

Andere opties om je betaalpas te blokkeren

Lukt het niet zelf of kun je niet inloggen zonder je betaalpas? Probeer dan een van deze opties:

    De Eigenaar of BeheerderPlus kan de betaalpas via dezelfde knop voor je blokkeren in internetbankieren. Log in met een andere betaalpas, als je die hebt. Log in met je 5-cijferige code met een geregistreerde browser.

Rabo OnlineKey blokkeren

Een Eigenaar en de BeheerderPlus hebben rechten om de pas te blokkeren. Let op: een Rabo OnlineKey kun je niet tijdelijk blokkeren. Nadat de pas geblokkeerd is, kan de Eigenaar of BeheerderPlus een nieuwe Rabo OnlineKey aanvragen.

1
Log in in internetbankieren
2
Ga naar 'Instellingen'
3
Kies 'Passen en creditcards'
4
Kies 'OnlineKey passen'

En selecteer de juiste Rabo OnlineKey

5
Kies 'Blokkeren'
6
Verplaats het schuifje zodat het wit is

De Rabo OnlineKey is nu geblokkeerd, je ontvangt een bevestiging

Veelgestelde vragen