Meest voorkomende oorzaken
Maakte je per ongeluk het salaris van je werknemer naar een verkeerd rekeningnummer over? Die betaling kun je misschien terughalen.
Een storing in onze systemen gebeurt wel eens, zal je zien dat het nét op het moment is dat jij een salarisbatch overmaakt. Vermoed je een storing? Neem contact met ons op. Is er een storing bij de bank van je werknemer? Vraag hem dan of hij contact met zijn bank opneemt.
Wisselt je werknemer van bank? Dan gebruikt hij misschien de Overstapservice. Deze service werkt dertien maanden. Misschien maakte jij na die periode geld over naar zijn oude rekeningnummer? Dan krijg je een foutmelding. Vraag je werknemer naar het juiste rekeningnummer.
Salarisbatch annuleren
Je ziet tot je schrik dat je te veel geld hebt overgemaakt in je salarisbatch. Dat is wel héél erg aardig! Gelukkig is het in sommige gevallen te herstellen.
Veelgestelde vragen
Wat is de verwerkingstijd van een salarisbatch?
Je betaalt het salaris van je werknemers meestal in een batch als één bestand in een Eurobetaling. Het geld dat je in een batch via Rabo Business Banking (Pro) overmaakt naar je werknemers, komt soms direct en soms de volgende werkdag aan bij de ontvangende bank. Dit hangt af van wanneer je geld overmaakt.
Waar vind ik de verschillende betalingen in een salarisbatch terug?
Dat hangt af van je boekhoudpakket. Lees meer over zakelijk geld overmaken (Eurobetaling) via onderstaande link.