Daglimiet voor overboekingen wijzigen

Je wijzigt je daglimiet voor overboekingen vanaf je zakelijke rekening naar andere betaalrekeningen en iDEAL-betalingen eenvoudig zelf.

Voordat je je daglimiet wijzigt

    Een daglimiet bepaalt hoeveel jij op één dag kunt overboeken naar andere partijen. De daglimiet voor Rabo Business Banking klanten is maximaal te verhogen tot € 250.000. Om je tegen fraude te beschermen moet je na het verhogen van je limiet altijd 4 uur wachten voordat je verhoogde limiet actief is. Je hoeft je daglimiet niet te verhogen voor overboekingen naar rekeningnummers waarbij de kans op fraude heel klein is. Overboekingen naar bijvoorbeeld de Belastingdienst of het aflossen van je Rabobank hypotheek vallen niet onder je daglimiet.

Wil je meer dan € 250.000 euro overboeken?

Neem voor een hoger limiet contact met ons op.

Waarom 4 uur wachten?

We doen er alles aan om je te beschermen tegen mogelijke fraude. Oplichters bellen je namelijk uit naam van Rabobank en vertellen je dat je geld niet veilig is. Soms bellen ze zelfs met een nummer van ons. Ze vragen aan je om geld over te maken naar een 'veilige' rekening. Omdat het meestal om grote bedragen gaat, moet je hiervoor ook je limiet verhogen. Trap hier niet in! Wij vragen je nooit om geld over te maken of om je limiet te verhogen.

Met de wachttijd van 4 uur heb je meer tijd om te controleren of het verhaal klopt. Hierdoor maken we het fraudeurs moeilijker om geld van je betaalrekening af te halen. Vertrouw je het niet of heb je het idee dat er iets niet klopt? Neem dan direct contact met onze alarmlijn 088 - 722 66 00.

Veelgestelde vragen