Rabo Alerts instellen voor je bedrijf

Direct een seintje als een betaling binnen is of als je zakelijke jaaroverzicht er is? Met Rabo Alerts ontvang je bericht via e-mail of in de Rabo App. Lees hoe je alerts instelt in Rabo Business Banking of de Rabo App en wat de kosten zijn.

Zo stel je het ontvangen van Rabo Alerts in

1
Inloggen

Log in in internetbankieren of de Rabo App

2
Ga naar 'Instellingen'
3
Kies 'Meldingen'
4
Kies 'Alerts
5
Selecteer de rekening

Dit is de rekening waarvoor je Rabo Alerts wilt instellen

6
Kies welke Rabo Alerts je wilt ontvangen
7
Kies per Rabo Alert hoe je die wilt ontvangen

Als je bent ingelogd in internetbankieren op je computer, dan kun je alleen alerts per e-mail instellen

8
Kies 'Opslaan'

Kosten van je zakelijke Rabo Alerts

Soort Rabo AlertKosten
E-mailKosteloos*
Melding (notification) van de appKosteloos*

* Je hebt een actieve internetverbinding nodig om Rabo Alerts te ontvangen via e-mail of de Rabo App.

Alle Rabo Alerts in de app op een rij

Nieuw chatberichtJe krijgt een melding als je een reactie hebt van een medewerker in de chat.
Saldo hoger dan € <bedrag>Je krijgt een melding als je banksaldo (het bedrag op je zakelijke rekening) hoger is dan een bepaald bedrag. Kies zelf vanaf welk bedrag je deze meldingen wilt ontvangen.
Saldo lager dan € <bedrag>Je krijgt een melding als je banksaldo (het bedrag op je zakelijke rekening) lager is dan een bepaald bedrag. Kies zelf vanaf welk bedrag je deze meldingen wilt ontvangen.
Meer bijgeschreven dan € <bedrag>Je krijgt een melding als een bepaald (groot) bedrag is bijgeschreven op je zakelijke rekening. Kies zelf vanaf welk bedrag je deze meldingen wilt ontvangen.
Meer afgeschreven dan € <bedrag>Je krijgt een melding als een bepaald (groot) bedrag is afgeschreven van je zakelijke rekening. Kies zelf vanaf welk bedrag je deze deze meldingen wilt ontvangen.
Onvoldoende saldo na incassoJe krijgt een melding als je onvoldoende saldo (geld op je zakelijke rekening) hebt na een automatische incasso. Je hebt dan vier werkdagen om je saldo aan te vullen. Als je je saldo niet op tijd aanvult, wordt de automatische incasso teruggeboekt.
Betaalverzoek betaaldJe krijgt een melding als je een nieuw betaalverzoek ontvangt.
Betaalverzoek niet betaaldJe krijgt een melding als een betaalverzoek niet (volledig) is betaald na vier dagen.

Alle Rabo Alerts via e-mail op een rij

Bijschrijving/Afschrijving AlertJe krijgt een bericht als een (hoog) bedrag is bijgeschreven of afgeschreven op je zakelijke rekening. Je stelt hier zelf een minimumbedrag voor in.
Saldo AlertJe krijgt een bericht zodra je rood komt te staan. Of stel in dat je een bericht krijgt zodra je zakelijke banksaldo (het bedrag op je rekening) boven of onder een bepaald bedrag komt.
Betaalopdracht AlertsJe krijgt een bericht als je online betaalopdracht is afgekeurd of uitgesteld.
Berichten Inbox AlertsJe krijgt een bericht als je een nieuw bericht hebt in je Berichten Inbox (online of in de app). Bijvoorbeeld je jaaroverzicht of rekeningafschrift.
Eerste Euro-incasso AlertJe krijgt een bericht zodra een bedrijf of organisatie voor het eerst een incasso van je rekening afschrijft. Je krijgt dit bericht een dag voordat het bedrag wordt afgeschreven.
Onvoldoende saldo na incassoJe krijgt een melding als je onvoldoende saldo (geld op je zakelijke rekening) hebt na een automatische incasso. Je hebt dan vier werkdagen om je saldo aan te vullen. Als je je saldo niet op tijd aanvult, wordt de automatische incasso teruggeboekt.

Veelgestelde vragen