We hebben onze betaalpassen vernieuwd
Misschien heb je het al gezien: onze betaalpassen hebben een nieuw uiterlijk. De nieuwe betaalpas werkt functioneel precies hetzelfde als de oude pas, maar heeft een nieuw en fris uiterlijk. Je krijgt je nieuwe betaalpas vanzelf in huis als je betaalpas de vervaldatum bereikt. Je hoeft hier niets voor te doen.
Wat zijn de verschillen?
De nieuwe betaalpas heeft een nieuwe look & feel. Hieronder in het kort de nieuwe uitingen op de betaalpas:
Wat werkt hetzelfde?
Alles! Je kunt je betaalpas op de manier gebruiken zoals je gewend bent. Je kunt, net als met de huidige betaalpas, contactloos betalen, Apple Pay activeren, je pas (tijdelijk) blokkeren, je limiet wijzigen enzovoorts. Ook aan het gebruik van de Rabo App en Rabo Online Bankieren is niets veranderd. Daarnaast blijft de betaalpas een Maestro betaalpas.
Wanneer krijg ik de nieuwe betaalpas?
De eerste nieuwe betaalpassen worden vanaf 1 december 2021 uitgegeven. Je ontvangt de nieuwe betaalpas vanzelf als je huidige betaalpas de vervaldatum bereikt. Als je een nieuwe betaalpas aanvraagt, omdat de pas kapot of kwijt is, ontvang je ook een nieuwe betaalpas. En als je een nieuwe betaalrekening opent krijg je een nieuwe betaalpas.
De passen worden dus niet versneld vervangen, vanuit het oogpunt van duurzaamheid en kosten.
Nog een toekomstige verandering
Betaalorganisaties Mastercard en Visa komen met nieuwe technologie, waardoor Maestro- en V Pay zullen veranderen in Debit Mastercard en Visa Debit. Deze verandering is gericht op nieuwe functionaliteiten van de passen en is nodig om ervoor te zorgen dat klanten ook in de toekomst wereldwijd en zowel in winkels als online makkelijk en veilig kunnen betalen. Ook hierbij geldt dat de passen op basis van natuurlijk verloop uitgegeven worden. Klanten hoeven hier zelf niets voor te doen en er zijn geen extra kosten aan verbonden.