Online betalen met je betaalpas

Met de nieuwe betaalpas van Mastercard en Visa kun je nu ook online betalen. Heb je een Maestro betaalpas? Dan geldt dit helaas niet voor jou.

Zo betaal je online met je nieuwe betaalpas

In de video leggen we uit hoe je een online betaling doet met de betaalpas van Mastercard of Visa.

Online betalen in 4 stappen:

  1. Doe een online bestelling.
  2. Kies bij 'Betalen' voor Visa of Mastercard.
  3. Vul je naam, 16-cijferige nummer, vervaldatum en 3-cijferige veiligheidscode (CVC of CVV) van je betaalpas in. Deze staan op de achterkant van je pas.
  4. Bevestig je bestelling met de Rabo App of de Rabo Scanner.

Limiet voor een online betaling

De limiet voor een online betaling is hetzelfde als voor een betaling bij een betaalautomaat in bijvoorbeeld een winkel. Deze limiet van je betaalpas kun je zelf verhogen of verlagen.

Meningsverschil over levering

Het is vervelend als je met je betaalpas een artikel via internet koopt, dat daarna niet wordt geleverd. Neem contact op met het bedrijf waar je het product hebt gekocht. Lukt het niet alsnog geleverd te krijgen, vraag dan je geld terug. Wij zijn geen partij bij een koopovereenkomst en geven ook geen aflevergarantie.

Komen jullie er alsnog niet uit? Neem dan contact met ons op.

Fraude voorkomen en misbruik melden

Helaas komt misbruik met betaalpassen voor. Wij volgen alle betalingen met de betaalpas op mogelijk misbruik. Zien wij iets verdachts? Dan kunnen we maatregelen treffen en contact met je opnemen als het nodig is. Een van de mogelijke maatregelen is het blokkeren van de betaalpas.

Heb je zelf het vermoeden van misbruik, fraude of een verwerkingsfout? Blokkeer dan direct je betaalpas en meld misbruik. Je kunt tot 120 dagen na de betaling je geld terugvragen. Het is aan de winkelier om te bewijzen dat hij zijn afspraken is nagekomen en goed gehandeld heeft.