Status betaalopdracht
Twijfel je of een ingevoerde of ingeplande overboeking wel is verwerkt? De status van je betaalopdracht controleer je in internetbankieren of de Rabo App. Zo weet je of je de betaling opnieuw moet uitvoeren of door ons al in behandeling is.
Zo vind je de status van je betaalopdracht
1
Log in in internetbankieren of de Rabo App
2
3
4
5
6
Betekenis van de status van je betaalopdracht
De betaalopdracht is in behandeling. Deze status verandert meestal snel in een van de andere statussen.
De opdracht is niet uitgevoerd, bijvoorbeeld omdat er te weinig geld op je rekening stond. Afgekeurde opdrachten voeren we niet meer uit.
De betaalopdracht is uitgevoerd.
De betaalopdracht heeft een overboekingsdatum in de toekomst.
Deze status komt voor bij spoedbetalingen. Die verwerken we op werkdagen tot 16.30 uur. Doe je de spoedbetaling na dat tijdstip of in het weekend, dan krijgt de betaling tot de volgende werkdag 08.00 uur deze status.
De betaalopdracht is uitgevoerd.
De opdracht is ontvangen en wordt nog verwerkt.
Een betaalopdracht krijgt de status ‘Openstaand’ tot de datum waarop de betaling daadwerkelijk wordt gedaan.
De betaling lukt niet, bijvoorbeeld omdat er te weinig geld op je rekening staat. We proberen de opdracht nog drie werkdagen lang te verwerken.
De betaalopdracht moet nog worden goedgekeurd door iemand die bevoegd is om te ondertekenen. Dit komt voor bij rekeningen waarbij alle rekeninghouders moeten tekenen.
Als je betaling is gelukt, zie je hem in het overzicht van je bij- en afschrijvingen. Je overboeking is dan volledig verwerkt.
Onder 'Toekomst' vind je ook voorspelde betalingen voor de komende maand. Klik op 'Gepland' om alleen de geplande opdrachten te zien.
Hulp nodig?
Online klantenservice
Vind je antwoord zelf online
Stel 24/7 je vraag via chat
Sneller antwoord op je vraag
Bel met een van onze medewerkers
Houd rekening met wachttijd
Vind een Rabobank kantoor
Locaties en openingstijden