Verkeerde betaling terughalen

Het kan iedereen overkomen. Je doet een dubbele betaling, kiest per ongeluk de verkeerde rekening of vergeet een periodieke overboeking stop te zetten. Bekijk wat je kunt doen om een verkeerde betaling terug te halen.

Te veel geld of dubbel overgemaakt

Heb je te veel geld overgemaakt of de betaling 2 keer gedaan? Neem dan zelf contact op met de persoon of het bedrijf achter het rekeningnummer. Wij kunnen het geld niet voor je terughalen. Maak bijvoorbeeld een betaalverzoek aan om het bedrag terug te krijgen.

Maak je elke week of maand automatisch een bedrag over naar een bepaald rekeningnummer en is dit bedrag te hoog of juist te laag? Pas dan je periodieke overboeking aan.

Geld naar verkeerde rekening overgemaakt

Heb je geld naar een verkeerd rekeningnummer overgemaakt? Neem dan zelf contact op met de persoon of het bedrijf achter het rekeningnummer. Weet je niet wie dit is? Je kunt € 0,01 overmaken naar het rekeningnummer met in de omschrijving het verzoek om het bedrag terug te betalen. En neem contact met ons op, dan helpen we je om je geld terug te krijgen.

Product niet ontvangen na betaling

Heb je iets gekocht via Marktplaats of een webshop en heb je het product niet ontvangen? Vraag de ontvanger dan om het bedrag terug te storten. Ontvang je je geld niet terug of krijg je geen contact? Dan kun je in sommige gevallen de adresgegevens van de verkoper ontvangen.

Verkeerde betaling met iDEAL in webshop

Heb je iets gekocht in een webshop in al je enthousiasme een fout gemaakt in je iDEAL- of PayPal-betaling? Neem dan zelf contact op met de online winkel.

Werkt de webshop niet mee of is deze onbereikbaar? Neem dan contact op met Thuiswinkel.org, de belangenvereniging voor Nederlandse webwinkels.

Verkeerde betaling met je betaalpas of creditcard?

Er gaat wel eens iets mis als je online een product koopt of een abonnement afsluit met je (digitale) betaalpas of creditcard. Bijvoorbeeld met de betaling of je bent ontevreden over het ontvangen product of dienst. Probeer dan eerst of je het met de verkoper kunt oplossen. Kom je er samen niet uit? Dan kijken wij of we je verder kunnen helpen.

Maar zie je een betaling die je niet herkent, of is het bedrag bijvoorbeeld dubbel afgeschreven? Neem dan meteen contact met ons op.

Veelgestelde vragen