Zo haal je een verkeerde betaling terug
Heb je te veel geld overgemaakt of de betaling 2 keer gedaan? Neem dan contact op met de persoon of het bedrijf achter het rekeningnummer. Wij kunnen het geld niet voor je terughalen. Maak bijvoorbeeld een betaalverzoek aan om het bedrag terug te krijgen.
Maak je elke week of maand automatisch een bedrag over naar een bepaald rekeningnummer en is dit bedrag te hoog of juist te laag? Pas dan je regelmatig terugkomende betaling aan.
Heb je geld naar een verkeerd rekeningnummer overgemaakt? Neem dan contact op met de persoon of het bedrijf achter het rekeningnummer.
Weet je niet wie dit is? Maak € 0,01 over naar het rekeningnummer met in de omschrijving het verzoek om het bedrag terug te betalen. Krijg je geen reactie van de ontvanger? Neem contact met ons op om andere mogelijkheden door te nemen.
Heb je iets gekocht via Marktplaats of een webshop en heb je het product niet ontvangen? Vraag de ontvanger dan om het bedrag terug te storten. Ontvang je je geld niet terug of krijg je geen contact? Dan kun je in sommige gevallen de adresgegevens van de verkoper ontvangen.
Heb je iets gekocht in een webshop, en in al je enthousiasme een fout gemaakt in je iDEAL- of PayPal-betaling? Neem dan contact op met de online winkel.
Werkt de webshop niet mee of is deze onbereikbaar? Neem dan contact op met Thuiswinkel.org, de belangenvereniging voor Nederlandse webwinkels.
Er gaat wel eens iets mis als je online een product koopt of een abonnement afsluit met je (digitale) betaalpas of creditcard. Bijvoorbeeld met de betaling of je bent ontevreden over het ontvangen product of dienst. Probeer dan eerst of je het met de verkoper kunt oplossen. Kom je er samen niet uit? Dan kijken wij of we je verder kunnen helpen.
Maar zie je een betaling die je niet herkent, of is het bedrag bijvoorbeeld dubbel afgeschreven? Neem dan meteen contact met ons op.
Wordt er een bedrag automatisch geïncasseerd van je rekening waar je het niet mee eens bent? Bekijk hoe je deze kunt tegenhouden, terugboeken of stoppen.
Veelgestelde vragen
Er is onterecht of te veel geld via een automatische incasso van mijn rekening gehaald. Kan ik het terughalen?
Ja, dat kan. Je kunt het bedrag zelf online binnen 8 weken terughalen.
Hoe kan ik mijn PayPal-betaling in een webshop terughalen?
Doe via PayPal binnen 180 dagen een ‘verzoek om terugbetaling’ bij de webshop.