Sneller geld ontvangen via Rabo Betaalverzoek
Doe ook als De Spijsbereiders: verstuur een betaalverzoek. Facturen versturen en zorgen dat ze betaald worden kost veel tijd. Dat kan anders, ontdekten De Spijsbereiders. Door zakelijk een betaalverzoek te versturen, staat het geld sneller op hun rekening en hebben ze beter overzicht.
Met betaalverzoek stuur je als ondernemer via de Rabo App een betaallink per sms, e-mail of WhatsApp naar jouw klanten. Wanneer jouw klant klikt op de daarin opgenomen betaallink, staat direct het juiste bedrag en rekeningnummer ingevuld en kan deze het geld overboeken. Ideaal dus voor het innen van openstaande bedragen of het sturen van een betalingsherinnering. Voor jouw klant maakt dit het betalen van facturen eenvoudiger en sneller. Maar voor jou als ondernemer biedt betaalverzoek bovendien diverse voordelen. Zo staat het bedrag na betaling direct op jouw rekening – ook in het weekend of tijdens feestdagen.
Wie: Roland van Balen
Bedrijf: De Spijsbereiders
Wat: Pop-up Restaurant Anderhalf
Succesvol en vernieuwend
Ook De Spijsbereiders in ’s-Hertogenbosch ontdekten de voordelen van betaalverzoek. Om er zeker van te zijn dat hun popup-restaurant ’s avonds daadwerkelijk gevuld is, ontvangen gasten direct na hun reservering al de factuur, met het verzoek deze uiterlijk 48 uur van tevoren te betalen. Roland van Balen: "Voorheen verstuurden we de facturen per e-mail met daarin ons rekeningnummer en het verzoek het bedrag over te maken."
"We zien het met name als een extra service naar onze klanten, voor wie het betalen nu sneller en makkelijker is geworden. Maar liefst 8 op de 10 mensen betaalden dan ook via Rabo Betaalverzoek. Het overige kleine deel maakte gebruik van de mogelijkheid om zelf het geld over te boeken."
Bevestigen en controleren
De ondernemers noemen betaalverzoek echt een uitkomst. "Sinds we Rabo Betaalverzoek gebruiken zien we dat klanten sneller het geld naar onze rekening overmaken. Bovendien hebben we beter overzicht. Er komen 20 mensen op een avond, in totaal gaat het om zo’n 700 gasten. Zij moeten binnen 48 uur betalen om de reservering te bevestigen. Voor ons betekent dat we in heel korte tijd die betalingen moeten controleren. Voorheen was dat soms lastig, omdat mensen met een andere naam of rekeningnummer betaalden dan op de reservering stond. Betaalverzoek maakt dat nu veel makkelijker."
Nieuwsgierig geworden naar het gemak van Rabo Betaalverzoek? Lees meer over deze handige functionaliteit en start direct zelf!