Benodigde documenten na een overlijden
Om de bankzaken na een overlijden te kunnen regelen, hebben we een aantal documenten nodig. Soms is dat alleen een uittreksel van de akte van overlijden. Soms moeten er ook andere stukken, zoals een verklaring van erfrecht, worden overlegd.
Welke documenten heb ik nodig?
Om na een overlijden te kunnen beschikken over de betaal- en/of spaarrekening(en) van een overledene, hebben wij een aantal documenten nodig. Je vindt hier meer informatie over deze documenten.
Welke stukken heb je nodig?
Dit verschilt per situatie. Daarom zul je na het melden van een overlijden, contact met ons hebben en leggen we je uit welke stukken er aangeleverd moeten worden. We houden de richtlijnen van de Nederlandse Vereniging van Banken aan. Op de site van de NVB kun je alvast checken of je een Verklaring van Erfrecht nodig hebt.
Goed om te weten
Zoals hierboven benoemd, verschilt iedere situatie. Wij denken met je mee en bieden jou hulp via de Rabo NabestaandenService en de bijbehorende nabestaandendesk.